Nekromanti Hjälp mig korra Hoppets låga

solvebring

Superhero
Ja, medan jag sakta men säkert jobbar på med En hund begraven som är något omfattande och tar sin lilla tid, så behöver jag lite variation på luften under vingarna.

Därför har jag nu skrivit ett berättarrollspel som jag kallar för Hoppets låga. Som jag ser det just nu är det "färdigt", men det har inte speltestats än. Kanske kommer jag att få redigera något.

Fast innan det blir dags att släppa en beta för speltest vill jag ha lite hjälp med att korra grundutkastet.

Någon som är villig att få med sitt namn i detta verk i egenskap av korrigerare?
Detta blir förövrigt förhoppningsvis en trevlig PDF, som antingen kommer att vara gratis eller säljas till en symbolisk summa.

Språket är lätt och innehållet kort.
Nå, här har ni dokumentet a la Google Docs.
Det aktuella dokumentet finns här!
... Har redigerat en första omgång nu.

Observera!
x Inställningarna är sådana att ni måste ha ett Google-konto och vara inloggade på Google Docs för att kunna kommentera.

x Ändra ingenting i texten. Utan markera det/de ord, de meningar eller stycken ni vill kommentera och sätt in en kommentar med hjälp av Ctrl+Alt+M eller genom att klicka på Insert -> Comment i menyn i överkanten.

x Säg vad ni tycker helt enkelt, om ordval, stavfel, meningsuppbyggnader etc. Det jag håller med om kommer att ändras. Det som inte ändras faller helt enkelt inom min "konstnärliga frihet".

x Har någon annan sagt det ni vill säga så hoppa över det. Korra inte saker och ting två gånger. Vill ni lägga till något på någon annans korr, klicka på deras kommentar och skriv vidare på den.

x Tala om här i tråden om ni korrar och vilka ni är. Om du förväntar dig att nämnas i det färdigställda dokumentet behöver jag ditt riktigt namn.

x De som deltar i detta kommer säkerligen att få en förfrågan via PM om fler korr-rundor iom kommande speltester. =)

Tack!

Edit: Vill ni kommentera annat förutom just texten - som spelstruktur, spelregler och dylika - så gör det HÄR i tråden!

solvebring

Superhero
I repeat...
x Tala om här i tråden om ni korrar och vilka ni är. Om du förväntar dig att nämnas i det färdigställda dokumentet behöver jag ditt riktigt namn.

x De som deltar i detta kommer säkerligen att få en förfrågan via PM om fler korr-rundor iom kommande speltester. =)

Unfair

Hero
Jag är Nicklas.Lallo, jag har korrat lite och kommer fortsätta läsa igenom under dagen.

LordTengel

Swordsman
Eh, blev visst inte inloggad. Jag är den anonyme som kommenterat hanteringen av tabulator i början. Magnus Wåhlberg.

Tyr

Hero
Har korrat större delen av texten nu. Skulle vilja ta en närmare koll framåt slutet bara. Namnet tar jag via PM.

Hade gärna sett att rollpersonerna kan samarbeta för att överkomma de svåraste hindren. Att spelaren som ska överkomma hindret kan be andra spelare, under motivationen, att utföra småhandlingar (bärhjälp, distrahering, kompletterande färdighet etc) som hjälper denna att lyckas. Går de med på det så får rollpersonen en mindre bonus. Kanske en extra tärning eller att få slå om en udda tärning.

solvebring

Superhero
Tyr said:
Har korrat större delen av texten nu. Skulle vilja ta en närmare koll framåt slutet bara. Namnet tar jag via PM.

Hade gärna sett att rollpersonerna kan samarbeta för att överkomma de svåraste hindren. Att spelaren som ska överkomma hindret kan be andra spelare, under motivationen, att utföra småhandlingar (bärhjälp, distrahering, kompletterande färdighet etc) som hjälper denna att lyckas. Går de med på det så får rollpersonen en mindre bonus. Kanske en extra tärning eller att få slå om en udda tärning.
Trevliga idéer. Det låter som någonting man skulle göra något av, ja. Jag gillar det. Ska kika närmare på samarbetet. Tack! =)

solvebring

Superhero
Ville bara samtliga som valt att korra och som hört av sig.
Jag är evigt tacksam för detta.

To ye all! :gremdrink:

... Fast med det menar jag inte att det är över, så klart. Även om vissa redan gjort sitt. Det är bara att fortsätta om man vill det. Och det välkommet av andra att hänga på om de vill.

Kör på bara. Än hade jag inte tänkt ta bort filen. :gremwink:

solvebring

Superhero
Se första inlägget. En redigering har gjorts.

Edit: P. S. Jag är medveten om att flera stycken säger samma sak och att de ligger i en tveksam ordning. Vill ni kommentera och ge konstruktiva kommentarer på det så är ni välkomna. Min tanke är dock att leta upp och eliminera all fultext först, innan jag klipper, raderar och ordnar en duglig struktur för speltestarna. D. S.

solvebring

Superhero
Bryt!
Okej, då bryter jag här för närvarande.
Nu torde texten vara såpass bekväm att den duger till speltest. Märk väl att texten knappast är klar på länga vägar, men nu är den förståelig och förhoppningsvis överskådlig.

Tack alla dem som hjälp till hittills. Det blir säkert mycket mer korrande framöver allteftersom speltester görs.
... solvebring = evigt tacksam.