Bifur
Veteran
Så, jag och några gamla barndomsvänner (och rollspelsvänner) vill gärna spela lite spel ihop trots långa avstånd och jag behöver lite inspiration för att komma igång igen efter en paus. Vi har spelat en del kortare spel via typ boardgamearena och även ett CoC-äventyr på roll20. Men sanningen är väl den att vi har svårt att få ihop vettiga tider och när det väl blir av blir det mycket annat snack (vilket ju bara är kul) och vi har känt oss begränsade till spel som tar 1-1,5 timme eller. Så därför är jag nu på jakt efter något onlinebrädspel som möter några några krav:
- Funkar bra på tre
- Kan få vara co-op (men inget måste)
- Har lite mer kött i sig (spelig utmaning/utveckling, vad som) än säg Carcasonne eller Pandemic (fast Legacy hade kanske varit en idé...)
- Funkar med något slags turbaserade moment som är roliga att göra på egen hand med interaktion via chatt men som samtidigt kan avhandlas under uppkopplat pass också. Och som kan pausas på ett rimligt sätt så klart (vissa spel verkar ju ha tidsgränser).
- Kan hanteras via webbläsare, gärna via en telefon i nödfall
- Är lite längre antar jag, men inte för långt (oklart kanske men det ska ju vara roligt att interagera med då och då även om det är en månad till nästa uppkoppling)