Nekromanti Hjälp mig skapa en karaktär

SVJ

Veteran
Var hälsade ni på detta forum!

Situationen ser ut som följande: jag och min spelgrupp har bestämt oss för att återuppta spelandet igen, så det är dags att skapa en karaktär.

Jag har lite svårt att bestämma mig vad jag skall spela, så jag tänkte söka inspiration från er andra EON-spelare. Min grupp består hittills av en alvisk krigar/magiker, en alvisk "isjägare" (blivit förskjuten av sin familj och levt med människor) samt en jack-of-all-trades dvärg. Vi ska alla vara del av en större grupp med legosoldater och det vi vet är att kampanjen kommer att börja vid ett tornerspel (webläsaren undrar om jag inte menar spelberoende) i Soldarn.

Gällande min karaktär så spelar jag helst någon form av människa (men är öppen för förslag) samt så kommer jag att spela man, men annars så har jag lite osäker. Har funderat på att spela en cirefalisk vapenmästare, men har även varit inne på pirat.

Så har du något roligt karaktärskoncept som skulle vara skoj att spela eller bara någon intressant tankegång så tveka inte att skriva i denna tråd.

Vi har alla relevanta böcker till EON, så på det området är det inga problem.

Vänliga hälsningar - SVJ

God45

#PrayersForBahakan
Ska ni börja på ett tornerspel kör riddare. Det är alldeles för ovanligt att folk gör Arthurianska karaktärer nu för tiden. Så gör Lancelot! :gremsmile:

Var hederlig och respektfull, bär rustning och var bra med lans, svärd och sköld. Vägra smyga och ligga i bakhåll och om någon ifrågasätter din heder eller ditt mod örfila dem med metal handsken på.

Och, allra, allra viktigast: Ser du någon ondska, som nekromani eller så, bli skogstokig och börja gå bärsärka gång tills alla skurkarna är döda eller saknar armar och ben!

SVJ

Veteran
Riddare är ett roligt koncept, då tanken är att kompaniet vi ska vara del av skall vara lite mer åt low class så får det vara någon form av fallen riddare.. men det är gångbart :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
En ide om du vill vara riddare men av lägre klass är att köra personen som var med vid ett stort slag där din sida vann med jätte små odds. Precis innan vad som skulle vara självmords attacken gör greven eller kungen som leder din arme en mass dubbning där alla som höll i ett vapen blev dubbade. Efter attacken överlevde max 10 man, bland dem greven och din karaktär. Greven stod vid sitt ord och såg till att alla de 9 överlevarna blev inskrivna som riddare, han till och med gav dig en häst!

Det blir ännu bättre om din karaktär var 15 när det hände och egentligen inte bidrog till segern. Men nu har du äventyrar i 10 år och blivit en känd folk hjälte som ofta hjälper de fattiga. Vad folk inte vet är att du hjälper de fattiga för att du växte upp precis lika utblottad som de av dem som har det sämst.

Du kan till och med ha låten "Working class hero" som out of game theme song :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Eller, om du vill gå riktigt Lancelot, spela en riktigt bra riddaren som bara har ett enda fel. Men det felet har nästan krossat honom.

För Lancelot var det att hans lust slog ut hans lojalitet. Så du kan alltid haft sex med drottnigen och blivit utsparkad från hovet, men det är lite extremt :gremwink:

Det kan vara att din nåd slog ut din lojalitet. Du blev beordrad att bränna en by men vägrade tillexempel.

Hur som helst måste du nu göra legosoldats jobb förr att kunna äta. Du har lackat rustningen svart för att inte bulor och märken skall synas och du har sålt hästen. Men du är fortfarande en riddare! Du tänker försvara de svaga, straffa de skylldiga och kanske rädda några blonda princessor från torn vaktade av drakar. :gremsmile:

SVJ

Veteran
En riddare med en viss nivå av personlighetskris skulle vara ganska cool ^^