Quan'talis
Swashbuckler
Vi hade vår första spelkväll på ett par veckor i går och jag fick allvarliga problem. Mina spelare(s rollfigurer) klarade av allt alldeles för lätt. Fyra lvl 1-characters (och en padda) röjde troglodytes och blev knappt skadade! När de sedan kom till kvällens verkliga utmaning - en Yuan-ti pureblood (CR 5) - hade de nästan ihjäl henne innan hon lyckades fly (och där hade jag tänkt mig att åtminstone en character skulle gå åt). Inte ett enda dödsfall, ingen medvetslös ens, och de har inte ens någon cleric. (Visserligen har de lyckats starta krig med alla kobolder i området, gjort sig skyldiga till att en stad brändes ner och dessutom gjort stadsborna lite upprörda genom att vila 8 timmar innan de behagade rädda de bortrövade barnen [och då var det för sent, he he], men på något sätt räknas det inte som problem i ett rollspel)
Finns det något jag kan göra (förutom fler och svårare monster, förstås, men jag försöker få dem lite mindre hack'n'slash-orienterade)?
Var smartare än andra om du kan - men låt dem inte få reda på det (pseudoindiskt ordspråk)
Finns det något jag kan göra (förutom fler och svårare monster, förstås, men jag försöker få dem lite mindre hack'n'slash-orienterade)?
Var smartare än andra om du kan - men låt dem inte få reda på det (pseudoindiskt ordspråk)