Nekromanti Hjälp plz

Divine1

Veteran
Joined
28 Jun 2001
Messages
17
Location
Trollhättan
Ursäkta mig men jag har börjat spela med några som inte är så insatta i det här med rollspel och skulle gärna vilja få dem att fatta vad siffrorna på papperet betyder, så några förslag på hur grundegenskaper kan "översättas" till ett "verkligt" värde vore trevligt, t.ex hur mkt tar man i bänkpress om man har Sty... osv. bara några enkla exempel inget komplicerat.

(Sarkasmer och otrevliga svar undanbedes)
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Ta ett värde mellan 3-18 där 11 är medel och applicera på verkligheten. STY som exempel, 3 är nog en gammal gobbe som inte kan gå själv, 9-11 är killen som jobber med icke fysisk krävande jobb, 10-12 är mannen som jobbar med ett fysiskt krävande jobb och har han tolvan kanske han tränar lite, toppen på skalan torde vara i stil med de riktigta starka grabbarna som tävlar i att lyfta sten på teve.

Det går inte att säga exakt, allt är ju så individuellt också. Det är heller inte viktigt, eller särskilt interessant att få en exakt beskrivning. Jag utgår från ett medeltal och jämför det aktuella värdet mot detta. Är värdet lite högre är RP'n ganska stark och kanske har snygga svällande muskler (ungefär som Krilles magmuskel som han stoltserar med :gremsmile: och har han ett lite mindre värde så är han iställer lite klenare och kanske smal.

/Foilan - the Man, the Myth, the Nightmare<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Sir Foilan on 2001-10-04 18:18.</EM></FONT></P>
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,044
Location
Göteborg
Vad man tar i bänkpress är ju svårt att avgöra eftersom det beror enbart på pecturalis(bröstmuskeln) och triceps. STY ska ju spegla styrkan man har över hela kroppen.

Vår grupps hemsida:
www.spelaroll.net/naug
 

Divine1

Veteran
Joined
28 Jun 2001
Messages
17
Location
Trollhättan
"Vad man tar i bänkpress är ju svårt att avgöra eftersom det beror enbart på pecturalis(bröstmuskeln) och triceps. STY ska ju spegla styrkan man har över hela kroppen."

Jo jag vet men det var därför jag skrev T.ex.
Dessutom så har många ganska lätt att relatera till bänkpress, man vet på ett ungefär vad som är mycket att ta i bänkpress och då blir det lätt att få ett hum om hur stark personen är.
(Ska vi vara riktigt petiga heter det väl Pecturalis Majoris?? jag har för mig det i alla fall)
 

Belzambix

Warrior
Joined
26 May 2001
Messages
240
Location
Alingsås
tänk dig den största fallskärmsjägaren du har sett... han kankse har 15-17 eller nått i STY.. kanske 15-17 i FYS... och sissådär 5 i PSY och BIL =))
haha... asgarv! *skämt*

Arjna Sokkrat, Schaman
(www.spelaroll.net/naug)
 

Aralion

Veteran
Joined
28 Sep 2001
Messages
99
Location
Örebro, Sverige
STY
7 (50 kg)
10 (75 kg)
14 (110 kg)
18 (150 kg)

TÅL (Högst svårt att jämföra)

RÖR (5 - Äldre tant med rolator)
RÖR (18 - Akrobater på Cirkus)

PER (Endast utseéndeperspektiv)
5 - Mr Bean
18 - Britny Spears
22 - Jag :Þ

PSY
5 (IQ: 50)
10 (IQ: 100)
15 (IQ: 150)
24 - Einstein

VIL
5 - Du vågar ingenting, du är mörkrädd, du är blyg osv.
16 - Du skyr ingenting, Du är mycket frammåt och vågar prata, gå igenom mörka skogsstigar osv.

BIL

5 skulle kunna klassas som att du gick i klass 5
9 skulle kunna klassas som att du gick i nian
10 - första ring
12 - tredje ring
15 - Tredje år på universitet

Rätt logiskt
*Älskar siffror*

Obs: ta ingenting här på fullaste allvar... det är bara massa jämförelser som kanske inte stämmer helt... =)

Vi spelar Online så väl som Offline - http://hem.bredband.net/aratan/eon/
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,044
Location
Göteborg
(Ska vi vara riktigt petiga heter det väl Pecturalis Majoris?? jag har för mig det i alla fall)

Pecturalis major och pecturalis minor är två muskler som sitter väldigt nära varandra och om du spänner "bröstmuskeln" så är det egentligen två muskler som spännns. Minor och major.


Vår grupps hemsida:
www.spelaroll.net/naug
 
Top