Nekromanti Hjälp till fängelseflykt

Jorkii

Veteran
Mina RP har alla blivit inlåsta i ett underjordiskt fängelse på en isolerad ö. När de väl lyckats fly ur cellen är jag rädd för att det blir rent hack `n slash. Alltså, kan någon komma med förslag vilka problem de ska lösa och hur spelarna ska tvingas använda sitt intellekt för att fly?

Tacksam för svar!
Jorkii
Zwoogo SF

Storuggla

Champion
Om jag får spåna lite, så kan man muta vakten, klubba ner vakten och ta hans kläder och nyckler, man kan krypa ut genom avträdet, man kan gräva sig ut (har man en dvärg i gänget är det ju givet, blir lite andra världskrigsfilm över det hela också) och sen kan man ju smuggla ut sig tillsammans med... öh.. smutstvätten eller nått.
Sen kan man ju göra en massa med keso också...
Ju fick jag mental sopptorsk. Gomen Nasai. /images/icons/sad.gif

Storuggla, som en gång en gång flytt IN i ett fängelse

walium

Ganska töntig, faktiskt
Varifrån ska de få tag på en massa vapen? Det är ju knappast troligt att vakterna går runt med helrustning och ett par tvåhandssvärd.

Ett förslag är ju att de uppviglar de andra fångarna till att göra uppror och sedan smiter när kaoset är som värst.
Eller också kan det vara så de gör fängelsedirektören en tjänst. Typ spionerar på några andra fångar eller tar koll på någon.

När de springer fram i de trånga gångarna springer de plötsligt rakt in i en man klädd i trasor. Det visar sig vara Dovjarn, en annan fånge som tänker samma sak som RP.Det kan tänkas att han planerat en liten rutt ut men att den innebär vissa problem som RP måste hjälpa till att lösa. Typ stjälandet av en nyckel, Tyst slå ner en grindvakt, Avleda en patrulls uppmärksamhet.Låt det bli lite av Commandos...Fast skippa de dåliga tyska imitationerna /images/icons/laugh.gif

Joohan

Veteran
Jag skulle nog köra det gamla(men fungerande) Hjälp-min-fånge-håller-på-att-dö. Alltså, låt en ropa på hjälp... Sen när gubben kommit slår han som stod vid dörren ner honom(eller liknande) bakifrån. Han är medvetslös. Låt en av dom(den rasen som mest liknar vakterna) ta på sig kläderna och tillbehör. Han drar med alla ut och när en vakt kommer förbi och undrar vad den andra vakten (du) ska göra med dom...
- Jag har inte bestämt mig... Ormgropen eller fästa en sten vid foten och kasta ner dom för ett stup med vatten under.
- Ok...
-Du, jag är lite ny här, skulle du kunna visa vägen ut?
- Ja, självklart.

Eller liknande...

/Ingen kommentar

Talar av egna erfarenheter...

Jag måste säga att jag själv råkat ut för det exempel du talade om. Jag och två av mina resekamrater hade blivit slängda i en cell och vi tänkte just använda oss av tekniken:
- Jag kan inte andas!! Host...Huh..Ah...Host

Det var bara det att min SL då istället valde ett annat sätt att hantera problemet på. Han lät vakten öppna matluckan i vilken han slängde in en fackla som genast tog eld i det mögliga höet. Inom kort hade vi alla svimmat av syrebrist och kunde lugnt bli ivägburna.

Vad som hände sen får ni veta nästa vecka../images/icons/laugh.gif

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Talar av egna erfarenheter...

Man kan nog lugnt räkna med att det inte är första gången som fängelsevakterna råkar ut för det tricket. Det är ju inte särskilt orginellt till att börja med. /images/icons/wink.gif
Det gäller att komma på någonting som vakterna inte räknar med att man ska göra.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Börjar bli lite OT.....

Ett par tomma snusdosor och en sardinburk full med fettvad fick mig ut ur Kumla. Så det går det också./images/icons/grin.gif

Storuggla

Champion
Det börjar verka OT banne mig...

Snusburk? Bah! De ska va Keso! Man tillkallar vakten och sen visar man honom keson. Vaken stirrar, förvånad, och vips så har man övermannat eller överkvinnat honom/henne och vips har man nyklar och uniform och stuff. Och så får man behålla keson...

Storuggla, satt på Hall själv

Joohan

Veteran
Re: Talar av egna erfarenheter...

Jo, det kanske inte är det orginellaste.

walium

Ganska töntig, faktiskt
....sånt där man ser på tv tänka sig(OT)

Risken är förstås att du orsakar massupplopp om de andra fångarna får reda på att du har lyckats smuggla in en burk Keso. Keso är hårdvaluta i fängelsvärlden. En burk som betalning till Zlatan och hans albaner och du kan duscha ostört i flera år.
Jag klarar mig utmärkt med en klick fettvadd och en tom snusburk thankyouverymuch!

Storuggla

Champion
Kan de vara så, att jag är OT ändå...

Japp, det vet ju alla att Keso är värt sin vikt i bladguld när man sitter inne. Och sen att man kan gnida in sig i det så att man kan glida ut genom gallret är ju en bonus som heter duga!

Storuggla, som nog borde gå till husläkaren...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Tralala OT är já.....

Vad är det för underliga krafsanden vid dörren? Tusan, det ser ut som polisen kom ifatt mig iallafall!! Tur att jag lydde ditt råd och smugglade ner ett par burkar Keso i kallingarna. Hörrudu släpp mig.......aj.....jag har faktiskt också rättigheter....får ni verkligen använda knogjärn???......Måste tyvärr sluta nu......om allting funkar så är jag ute igen imorgon..

Storuggla

Champion
Men för all del, jag kan ha fel... (OT)

Polis-, väktar- och videovåld! Jag ska smuggla in Keso åt dig om du sitter inne för länge! bara du inte tjallar serrö...

Storuggla, fights the power!

Rickard

Urverk speldesign
Smart förslag

Kommer ihåg när mina spelare skulle fly från ett smugglarsamhälle som de hade sälts till som slavar.. Jag hade funderat ut 6 olika sätt de skulle kunna fly på och de valde nr 8.. Att slå sig ut!
Bra förslag att de skulle ha någon som hjälpte RP:na ut så SL slipper alla dessa slagsmål. Alt. kan en RP höra några andra tala om en flyktväg och själv (fråga om man får vara med och) utnyttja den.. Kanske lite väl utlagt kanske..

/[color:448800]Han</font color=448800> som annars kan tänka sig en rätt rolig kampanj inne i fängelset