Hjälp! Jag spelleder ett riktigt kasst tradspelsäventyr, Chronicles of the Gatekeeper till Star Wars: Force and Destiny. Vi är på del tre av fyra och den tidigare delen av äventyret var en klassisk "spelarkaraktärerna kommer till en ny stad de inte känner till där saker inte står rätt till. De måste luska ut maktförhållandena och sedan via detta hitta en pryl." Och det gick ju att jobba med. Men. Så är del tre precis samma grej. Och vi gjorde det en gång innan vi började med Chronicles. Det är, åter igen, en olycklig stad som har problem med korruption, kriminalitet och en instabil maktstruktur. Hur gör jag det spännande _igen_!? Hjälp!
Tidigare städers teman har kretsat kring:
- Klasskillnader - Korruption och förfall
- Misstänksamhet mot de som inte kommer från staden
- Parallella maktstrukturer (klaner/gatugäng/officiell regering/militär/etc)
Vad kan jag kasta in för att det ska bli åtminstone lite omväxlande? Kan jag öka eller sänka tempot i undersökningen? Göra det till action? Eller krypande skräck? Vad skulle ni ha gjort, på en konceptuell nivå!?
Tacksam för svar, spelstart om 2,5 timme!
Tidigare städers teman har kretsat kring:
- Klasskillnader - Korruption och förfall
- Misstänksamhet mot de som inte kommer från staden
- Parallella maktstrukturer (klaner/gatugäng/officiell regering/militär/etc)
Vad kan jag kasta in för att det ska bli åtminstone lite omväxlande? Kan jag öka eller sänka tempot i undersökningen? Göra det till action? Eller krypande skräck? Vad skulle ni ha gjort, på en konceptuell nivå!?
Tacksam för svar, spelstart om 2,5 timme!