Nekromanti Hjälp Vinterskogen!

Satans Child

Veteran
Jag är SLP för en grupp på 2 personer(Jag vet vi är få men det går ganska bra ändå) Men dom sabbar allt!!!

Vi har spelat en stund och dom är redan Jagade av Gelle och Skogsvakterna, Vad skall man ta sig till??

Hasse

Hero
"Vi har spelat en stund och dom är redan Jagade av Gelle och Skogsvakterna, Vad skall man ta sig till??"

Tja inte så mycket att göra än att de får ta ansvar för sina handlingar. Om de överlever flykten från skogens innevånare så innebär det å andra sidan att de förvisso är vid livet men de misslyckades med att lösa äventyret.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Lite tips

Hej!

Kul att du spelledare VSH. Det gör jag också just nu, får två spelare, som gärna skulle vilja bråka med Gelle och Skogvaktarna, men som inte vågar...

Jaja, några tips:

1. Gelle lämnar sällan borgen, och håller sig oftast i närheten. Detta gör att rollpersonerna kan hålla sig undan honom ganska lätt medans de letar efter andra saker att göra i skogen.

2. Skogvaktarna håller sig ganska nära sin gård, av rädsla för trollen. Endast om de ser rollpersonerna och är arga på dem gör de något åt dem.

3. Försök intressera spelarna för norra delen av skogen, där Hekla och trollen finns. Där får de ju lite ledtrådar och sånt. Det är det mina besvärliga spelare ska göra härnäst.

4. Lägg in lite enklare stridsscener med vargarna, eller låt vargarna jaga rollpersonerna. De vill ju uppenbarligen slåss, så om du tillåter de att göra det med vargarna kanske de blir lugna en stund.

5. Annars får du göra det Hasse föreslår, vilket är ett alldeles utmärkt förslag från honom.

MVH

Magnus

Satans Child

Veteran
Re: Lite tips

Jo det låter ju bra att få om att vilja komma till den norra delen, men klarar mna sig utan Gelle och skogsvakterna för att klara äventyret? Jag vet att dom behöver Ammulettterna men det kan dom ju kriga sig till /images/icons/smile.gif Du kan fatta att Gelle in blir så bra när dom skall föröka sig på att få det lite trevligt med hans fru.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Fler tips

Skogvaktarna behöver de egentligen inte fippla så mycket med.

Och om de listar ut vad som pågår genom att snacka med Hekla, kan de ju använda lite Smyga-färdigheter och försöka lura in sig hos Gelle, eller ta sig in på natten.

Fast om det bara försöker med våld lär de få en himla massa stryk. :)

MVH

Magnus

Satans Child

Veteran
Re: Fler tips

Jo Magikern har ju redan mist sin trästav när han hamnade i strid med Gelle, Och så har han fått ett spjut i magen av ett av trollen, men för att han inte skulle dö i början så fick våren heala honom.

Och när du säger det så. Heckla har väll en massa bra information

MVH Anders

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Krutkärring

Jo Heckla är ett hett tips. Hos henne kan man få ut en hel del härlig information. Saken är bara den att man ska kunna "hantera" henne. Vilket mina spelare fick lite problem med i början. Men det beror ju iofs på hur man spelar henne. Jag (som förstås var SL) hade kul iaf.

Sedan så har ju dina spelare ställt till det lite onödigt mycket för sig men förhoppningsvis inte mer än att de kan rätta till det. Med lite list borde det gå.

Cube

Veteran

jag minns hur minaspelare var från början, också otroligt krigiska, men de hamnade i fängelse två gånger vilket medförde att de slutade bryta mot lagen, steg två var att fpå dem att sluta vara krigaska mot alla de möter, där inte stadsvakt finn satt ropa på.
de lättaste, som iallafall funkade för min del var att ha död på en av spelarna till följa av att de bråkade med fel person och förstörde äventyret. tyvärr har du ju en så liten grupp så om en dör, ja man kan ju inte spela med endast en person......
(OBS! om du ändå bestämmer dig för att döda nån så gör det som att det inte var du som bestämde det utan bara ren otur.)

jag märkte att du hade låtit magikern bli av med sin trästav, bra jobbat! Om de trillskas kan de bli av med viktiga prylar ev. kroppsdelar, det borde hjälpa.

Jag spelade hecklasom en kärring som inte kunde säga en hel mening utan att glömmabort var hon var, det var otroligt roligt, det ända sättet att få hemnne att säga en hel mening var att fylla i där hon glömde vad hon skulle säga, jag höll på att skratta ijhäl mig./images/icons/laugh.gif

Satans Child

Veteran

ahh, det låter skoj det med heckla får bara se om mina spelare kan rollspela så bra. Och att dom listar ut att dom skall göra det. och det där med trästaven, jag blev så jävla sur på dom så han skulle parera Gelles överhuvudet sving med sin trästav mot hans bastardsvärd med maximal skada och skadebonus, å då går hans pinne i bitar! Så har han otur så kan han ju få ta till nävarna mot dom trevliga trollen i skogen =)