Nekromanti Hjälp !!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Nu ni!

Nu finns kalenderbilden i sin fulla storlek att tanka från första sidan. Den är 2,4 mb stor så det vore bra om ni inte tankar den allt för många gånger. Servern är lite småseg redan nu, och det blir inte bättre om det där används för jämnan. Hur som helst är kalenderbilden riktigt snygg! En eloge till Mask och Daniel Schenström/Warduke!

trinker

Warrior
Keep up the good work!

Jag blev helt tagen av den nya sidan. Riktigt snyggt :gremlaugh: 4/5 i betyg.

Alharra

Warrior
Och detta skulle vara den stora, hemska förändringen? Det är ju mycket trevligare grafik och man kan nu ganska lätt se de här gröna graemlinsarna och dess ansiktsuttryck. Det är mycket snyggare än innan.

Men en sak är lite tråkig :gremfrown: (ha, det var första gången jag använde någon grön graemlin!). Sidan verkar mycket segare. Speciellt att visa inläggslistan. Visserligen sitter jag på modem, men något så här extremt har jag inte varit med om tidigare:

"Generated in 121.434 seconds in which 110.144 seconds were spent on a total of 12 queries."

Och då tog ändå inte nedladdningen av sidan så lång tid, bara väntan (Opening page...)

Insignia

Swashbuckler
Re: Jättebra!

"det kanske vore bra om man kunde logga in på första sidan nu också"

Det kan man ju o_O

Insignia

Swashbuckler
Det är inte Opera

Det beror på vilket färgschema man använder. Jag har understrukna länkar med Stålgrå, men när jag testade det förinställda så var de inte understrukna.

Feuflux

omjonasson.se
Gütt jobbat gübbar

Ser vrålfint ut alltihopa, och en vrålvacker kalender har vi fått också. Vrålbra helt enkelt.

Kan det inte bli imorgon lite fort nu så jag får läsa nästa lucka i kalendern...
_____

Jag blev helt [color:\\"#666666\\"]chockad[/color] när jag såg hur fint ni hade pyntat denna underbara sida.

Intressant ordval. :gremlaugh:

Gardener

Champion
Re: Det är inte Opera

Insignia är skarpsynt. Troligen var inte länkinställningarna satta i skinsen utan de använde bara det stylesheet som resten av www.rollspel.nu använde för de sakerna och den används inte längre. Ska se om jag kan göra något åt det.

Klon

Hero
Lite synpunkter..

Jag tyckte den övre biten av sidan blev lite väl slimmad nu bara, men det kan bero på att jag var van vid den feta loggan...
annars är det helt okej...
tycker förvisso inte om de gröna greamlingsarna, snarare hatar dem...
för att de är gröna, går det inte bara byta färg på dem? Något som är lite mer mänskligt?
Jag menar skulle de inte väldigt enkelt kunna gå att göra om till exempelvis alver genom färgbyte?
Då behåller ni ju temat som ni ville ha och slipper gå tillbaka till mina gamla älskvärde gulingar :gremwink:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Graemlinerna (för sista gången?)

"tycker förvisso inte om de gröna greamlingsarna, snarare hatar dem...
för att de är gröna, går det inte bara byta färg på dem? Något som är lite mer mänskligt?
Jag menar skulle de inte väldigt enkelt kunna gå att göra om till exempelvis alver genom färgbyte?
Då behåller ni ju temat som ni ville ha och slipper gå tillbaka till mina gamla älskvärde gulingar :gremwink:"

Fast just det har ju ingenting med den nya designen på sidan att göra, utan med forumet. Så den biten får du nog fortsätta diskutera i graemlin-tråden här nedan, även om jag med 99% säkerhet kan säga att det inte kommer leda någon vart.

Klon

Hero
Inte?

Som jag har uppfattat det hela var dessa greamlins första steget mot den nya designen, eller på förändringarna som jag har för mig att det uttrycktes...

Gardener

Champion
Re: Inte?

Inte då, Yassilus har helt rätt. Nya graemlins är bara en av alla nya trevliga saker vi har introducerat, nya designen är något helt annat. Den bästa kalendern någonsin (jag lovar, den överträffar alla gamla tillsammans) är en annan. Föbättrad integration mellan forumet och övriga webbplatsen är en annan. De nya användarskyltarna är en annan, som vi passade på att använda den nya designen på som ett litet smakprov. Vi har också smygstartat med forum för indie-rollspel och kommer släppa det lite mer officiellt så snart vi (jag) har tid. Många fler saker är på gång, både inom den närmre framtiden och lite längre in på nästa år. Några av dessa saker är PBF-forum, en forumträff i slutet av januari och ett förbättrat trådbetygsystem, men det är långt ifrån allt och absolut inte det bästa av det som komma skall. =]

Bunny

Crazy like a fool
Jösses

Jag får se till att hänga här i fortsättningen också, så jag inte missar allt som händer...

Kan bara hålla med alla andra (positiva) åsikter om den nya grafiken, jag tycker den är störtskön och att den är ett rejält steg framåt.

Så stanna upp och sola dig lite i allt det beröm du fått, Gard, de är du (och de andra bakom alla nymodigheter, om det finns några andra...) välförtjänt av...

(på tal om Muggas tråd nedan så lever jag inte alls upp till min forumbild, ni vet, med ultraviolence och allt det där, måste nog fixa en ny avatar... det är jäkligt betungande att axla Kubrick's mantel, ska ni veta...)

Johan K

Gammal & dryg
Re: Inte?

Litet förslag ang. indierollspelens forum...
Jag kan iog aha missat det, men kan man inte på nått sätt göra lite reklam för dem... Jag hittade dem av en ren slum... Det känns som inte så många vet att de finns..

/ Johan K, på väg till jobbet...

Insignia

Swashbuckler
Indie

"Litet förslag ang. indierollspelens forum...
Jag kan iog aha missat det, men kan man inte på nått sätt göra lite reklam för dem..."

Tja, med tanke på Gardeners uttalande...

"Vi har också smygstartat med forum för indie-rollspel och kommer släppa det lite mer officiellt så snart vi (jag) har tid."

... så har de förmodligen inte annonserats just därför att de är smygstartade. Officiellt finns de alltså inte ännu, och om du läser dem så finns inte du heller :gremgrin:

Johan K

Gammal & dryg
Hermmm....

Oj, se där ja.. Det hade jag missat helt ju.... :gremblush: :gremblush:
Får skylla på tt jag var ruggit morgontrött & absolut nyvaken... :gremwink: