Nekromanti Hjälp

1T6

Veteran
Har någon nå bra sätt att döda få se nu 4 dvärgar som jag har tröttnat på. Jag har tidigare andvänd mig av ett äventyr med en drake men jag tor inte dom går på det längre.

Boboliwsy

Warrior
Har någon nå bra sätt att döda få se nu 4 dvärgar som jag har tröttnat på
I form av SL, eller? Tyckte inte riktigt det framgick, men jag misstänker att du menade det efter som du skrev nåt om ett äventyr du använt dig av. /images/icons/smile.gif
Hmm, jag tycker det är ganska fel att som SL ha ihjäl spelarnas rollpersoner bara för att man tröttnat på dem. Men du kanske kan be dina spelare snällt att göra nya RP och lägga ner de gamla...

/Boboliwsy

Tribble

Veteran
Skicka ut dem på en rejäl havs/seglarkampanj så vill de kanske stanna i hamn och låta andra RP göra jobbet :)

Slakta RP utan orsak är aldrig kul...

(Jag har inte läst Dvärgar men inte tycker de väl om att bli blöta om fötterna i det här rollspelet heller?)

- Snart dags att börja slå på åldringstabellen -

SirDr

Veteran
kanske kunde lägga upp det som att de bannlyses till sina gruvor om de inte ställer upp som frivilliga vid barberarnas årliga sammankomst och tävlingar i rakning?

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro

Darth Apoc

Veteran
locka dem på skattjakt...
låt skatten finnas i en henéa skog.....

och då har du 4 dvärgar mindre....

//Gunnar

Watashi aku ryuujin desu

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Elakt.

...
*tänker*
...
...
*nej, det gjorde jag inte*

Be de helt enkelt göra nya RPn...

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Helmgast
Du kan ju tänka på att de flesta varelser får Ob(ditt nick) lättare på alla handlingar i strid. Denna regel gäller endast om den ene är mer än 50 cm längre än den andre.

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.

Helmgast
Bra idé, men dvärgar har inte -2 i <PSY>. Förresten, varför skulle dvärgarna vilja gå på skattjakt när man kan vara i sitt massiv och lukta på mineralerna...

Din vän i kampen mot Jargier, Thalasker, Bazirker och Mundanas avskum av alla former.

Greger

Veteran
Är inte dvärgar för fega för att gå in i en skog där det finns henéa alver?/images/icons/smile.gif Jag menar, bara en människa går in där så blir han/hon ju hotad till livet av några pilbågsskjutand fjantar./images/icons/smile.gif

Ironi mina vänner, ironi.

Magnus L

Hero
Tvinga dem på nått sätt att resa med en båt.... när de ligger sjösjuka och spyr så kan det dyka upp ett antal busar med förgiftade knivar....

En gång så gick vi på sjöresa och dvärgarna spydde som vanligt, då ett piratskepp kom åkande. Jag var riddare och tvungen att skydda dvärgfan. Jag fick slåss mot kanske 30-40 pirater helt ensam. Jag segrade! Och vad fick man för det, ingenting. Dvärgkräk.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Nauseam

Veteran
Säg det rakt ut.

Pröva med att säga, "hej killar, jag har trötnat på era dvärgkaraktärer så ni får göra nya till nästa gång, de kanske kan vara med någon gång senare men nu prövar vi nåt annat ett tag."

Man behöver inte döda karaktärer som man inte gillar, räcker med att begrava dem djupt, djupt.

Från en som snart ska vara SL...

~nauseam~~~~~~
<A HREF="http://i.am/nauseam" target="_new">http://i.am/nauseam</A>

Bäver

Veteran
Testa Bilbo ideen.
Någon spöar alla dvärgar i deras grotta t.ex. ett gäng grottroll. De kommer udan vill nu ha tillbaka grottan efter en del "jönsande" så kommer de tillbaka mes hjälp, (även fast jag inte gill final battle) så kommer nu final battle och de klarar det, kanske två dör...Tillräckligt för att skada spelgruppen. Lycka till!/images/icons/smile.gif

Bris:
Bäverns rätt i Samhället

Darth Apoc

Veteran
Spelarna behöver inte veta att det finns henéa i den skogen...
Dvärgar blir skjutna utan varning...
locka med svar på hemligheter.... eller vad nu deras livsmål är...
alla vill bli rika...

//Gunnar -- Spelar ofta dvärg..

Watashi aku ryuujin desu

Sodivra

Champion
Vadå? Tycker du inte om den lukten?

Jaså, bävrarna har en rätt i samhället, men inte kobolder..
Lukten av kobold och lukten av seriositet är bara ytliga parfymer som sprejas på materialiseringen av att "ha kul".

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Marcus_UBBT

Warrior
Re: Vadå? Tycker du inte om den lukten?

där har du ju bara delvis rätt. lukterna är ju mera etiketter, olika ingredienser folk behöver för att tycka om doften av rollspel.

någon som har monster och män i ereb altor förresten? det fanns ett fruktansvärt roligt äventyr i den som kunde sluta med att rollpersonerna blev omvända till en konstig religion där några av de heliga budorden var:

Allt som luktar gott är bra
Allt som är runt luktar gott
Upprepa något ord (vilket det nu var) efter varje mening för att hedra din gud.

humorn i dod slår det mesta...

äventyrsbanken - länkar till 42 1/2 eon-äventyr!
<A HREF="http://hem.passagen.se/pratchet/eon/" target="_new">http://hem.passagen.se/pratchet/eon/</A>

luxor

Veteran
Re: Vadå? Tycker du inte om den lukten?

jag håller med fullständigt, förutom det där med gud.....det finns som sagt ingen gud....

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.

Helmgast
Alla dvärgar vill sitta och sniffa på alla sorters mineraler hela dagarna. Inte strutta runt i [color:"008F00"]skogen</font>.

Darth Apoc

Veteran
Där har du fel...
Dvärgar har andra intressen än att sniffa mineraler...
tvinga ut dem i skogen om du nu måste....
jag tror nog att du inte gillar dvärgar min vän....

Watashi aku ryuujin desu