Nekromanti Hjälp!

Loka

Veteran
Jag och mina kompisar beslöt oss för att börja spel igen för ett tag sen. Och nu vill dom att alla ska göra ny karaktärer, varför vet jag inte. Men det är så att jag har en karaktär som jag har fått ihop 53 HP på och 21 i Långsvärd som jag skit gärna vill spela med, fast dom låter mig inte göra det! Man lever ju sig lättare in med en karaktär man spelat länge med.
Vad kan jag säga för att övertyga dom? Tacksam för tips för det skulle suga att göra en ny jävla karaktär som man inte gillar alls!

Johan K

Gammal & dryg
Jo, jag förstår dig !!
Men jag kan förstå Sl:n åxå. Hur roligt kan det vara när han skickar på de mest hemska varelser och du bara choppar ner dem.
Men en kompromiss kan väll vara att ni kör lite olika kampanjer, en för nybörjarna och en för era hjältar.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>

Lord Samuel

Warrior
Jag kan förstå din situation, även om jag själv tycker det är roligt att göra nya karaktärer för omväxlingsskull.
Jag känner inte dina spelkompisar, så jag vet itne vad du ska säga, men försök med "Visst vore det bra om det var nån lite mer erfaren med, som kan lära upp de andra" eller nått liknande.
Fast jag tycker att du borde pröva på en ny karaktär, man fastnar ganska snabbt för den nya vill jag lova dig.

Feuflux

omjonasson.se
Svårt att kombinera "hjältar" med 21 i långsvärd och "rookies" med 8 i kortsvärd (eller vad dom har...)

Det jag läst i tråden hittils talar om för dig att du borde göra en ny karaktär vilket jag antar inte hjälpte dig så mycket...men jag är ledsen att säga att jag håller med dem...gör en ny! Man kommer att älska den efter ett tag (eller med en gång).

//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]som älskar att skapa nya karaktärer...</font color=red>

Carwelan

Veteran
Det finns inte så mycket mer att göra för att övertyga en
SL men du kan alltid gnälla på att du gillar din RP och
inte vill ha nån annan

Kalil

Swordsman
Positiv påverkan (klyschvarning!)

Att gnälla är inte effektiv förhandling. Prova istället att tillämpa positiv påverkan.

Exempel: Utan tvekan så är din SL lite ringrostig och kan behöva all hjälp han kan få? Du skulle t.ex. kunna erbjuda dig att ta på dig en drivande roll i kampanjen som rollpersonernas mentor och ledare. På så sätt får din SL stöd från en engagerad spelare som arbetar halvvägs bakom kulisserna och du får spela din gamla rollperson.

/Kalil, ser möjligheter; Inte problem (klyschkungen har talat)

Johan K

Gammal & dryg
Det avr inte så jag menade. JAg menar att du har en rookie-kampanj med bara rookies och en hjältekampanj med din andra snubbe.

Feuflux

omjonasson.se
liten miss

Läste om ditt inlägg och märkte att du inte alls sa nåt om att blanda ihop olika bra karaktärer. Mitt fel. Vad jag menade var att om SL vill att spelgruppen ska göra nya RP:er men en spelare vill ha kvar sin gamla så får han böja sig för majoriteten eftersom det kanske inte blir så lyckat med blandningen hans gamla jättebra karaktär och de andras nybörjare.

Kunde lika gärna svarat direkt på "startinlägget" som på ditt men nu blev det som det blev...

//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]som ska läsa noggrannare i fortsättningen...</font color=red>

Johan K

Gammal & dryg
Re: liten miss

Jaja, jag brukar åxå missa inlägg.
Jag håller helt med dig om att bakansen i gruppen ska vara jämn. Annars så kan det bli en massa knorr i gruppen....

Ximnipot69

Swordsman
Superhjältar..

Vi har ordnat det så att vi spelar dels "vanliga" RP:s, dels hjältar (med det obligatoriska FV:21 i vapen) och superhjältar (legendariska hjältar med 26+ i flera färdigheter)

Det är förståss upp till den enskilda spelgruppen hur de vill spela, men med detta system har SL en större frihet när han/hon avgör svårighetsgraden på sitt äventyr.

[color:purple] (o0)
/1I\</font color=purple>

Count

Warrior
Ser inte så bra ut det här...

Hehe, tjaaa du.

Jag läste precis igenom alla inlägg och du verkar inte ha direkt mycket stöd.... inte från någon faktiskt... alls.

Så det är väll bara att göra en ny gubbe eller? Om du bara lägger ner lite energi och kämparglöd i honnom så kommer han bli minst lika rolig att spela med som din andra det lovar jag dig. Och när jag väl är igång så kan jag lika järna tipsa dig om att göra en "annorlunda" karaktär. Inte en riddare, krigare eller magiker i och med att dessa utgör 99,99% av allt RP skapande, i alla fall enligt mina erfarenheter.
Jag menar kolla bara på sagan om ringen, Bilbo var då inte en krigare när han började sina äventyr! Så övertala dina vänner att göra mer "konstiga" gubbar så lovar jag dig att ni kommer få en mycket roligare upplevelse [eller jätte tråkig upplevelse, beror lite på vilka situationer ni hamnar i...] Men uteslut inte krigare och magiker för det, dessa kan vara mycket bra att ha med sig.

Tjaa, det var väll allt jag hade att säja och hoppas att det hjälpte något i alla fall...

MvH Martin

Veteran
Mer positiv kritik!

Varför inte diskutera med SL vad ni vill spela för sorts kampanj, och göra RP efter det? Om alla spelare vill vara bras så får ni väl helt enkelt skippa reglerna, eller så kan du dra av lite HP och FV i Långsvärd. Då blir det ju ändå samma person, men mer anpassad för resten av gänget.

- De riktiga kobolderna är inte de som har höga siffror, de riktiga kobolderna är de som inte ser möjligheterna med dessa... -

Vart tog den gamla skolans rollspelande vägen???