Nekromanti hjälp

röde jakob

Veteran
okej det är så här att jag behöver lite hjälp mina jag är spelledare till en äventyr som vi har inte börjat ännu med och deras rolpesoner är en inbrottstjuv och två magiker
hur kan man göra för att dom träffas.
dom två magikerna är liksom bröder......lite hjälp tack

BuD

Veteran
Magikerna behöver du inte para ihop, de studerar på samma ställe och känner redan varandra... och tjuven kommmer de att anställa för att spionera samt också kanske mörda någon ./images/icons/smile.gif Du får köra enskilt med de tills magikerna har bestämt sig för att göra detta.

Magikernas magibok blev stulen av en tjuv. Nu vill dom naturligtvis ta reda på vem som är den skyldige så de börjar leta i undre världen. Tjuven erbjuder sig att ta fast sin kollega för en liten summa pengar... Tjuven får tag på tjuven(?) och magikerna erbjuder honom ett stop som tack(och pengarna naturligtvis!) och då blir de anlitade till äventyret. Tjuven har det knapert och myndigheterna är efter honom så han hänger på.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

El Pollo Diablo

Veteran
Du kan ju alltid nyttja en gammal favorit...
Magikerna studerar inom samma orden (antar jag) och de blir ivägskickade till nån hamnstad för att studera något.
Tjuven blir skickad av sitt skrå för att reda ut något mysko i samma hamnstad. De färdas dit ombord på ett skepp, som det blir myteri på. De tre bestämmer sig för att hjälpa kaptenen att ta tillbaka kontrollen över skeppet...
Den största nackdelen med inledningen är att det är svårt att foga in dvärgar i den /images/icons/smile.gif.

Det skulle inte förvåna mig om tjuven ställde sig på myteristernas sida och snodde alla pengar från magikerna.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Lord Samuel

Warrior
Magikerna är ju bröder, så de kanske har en egen liten bostad nånstans, där de studerar/utövar magi. Så en sen natt så bryter sig tjuven in där för att sno värdefulla magiska tjosan grejer. Väldigt värdefullt på gatan. Men eftersom magikerna har feta magiska fällor kommer de genast på tjuven och ger honom ett ultimatum. Antingen får han följa med på deras nya uppdrag/äventyr och hjälpa dem, eller så gör de nått hemskt med honom. Detta kan vara rätt roligt att rollspela faktiskt, då de inte från början har en särsklit vänlig attityd mot varandra, men det är fullt möjligt att de under äventyrets straptser blir vänner med varandra.
Ovanstående är ett oerhört rip-off från filmen dungeons & dragons, men storyn är fin, så varför inte använda den?

Draugin

Warrior
En utväg..

En sista utväg om du hamnar i en sådan situation är bara att slå på relations tabellen i EON grundboken

smaffy

Hero
låter som nått jag skulle göra..
jag menar, det är ju i alla fall rätt mycket smartare än att försöka stoppa myteristerna. dessutom tjänar man ju en hacka. ingenting stoppar ju en heller, alla mina karaktärer har ju ganska låg moral..

det är verkligen askul att vara ELAK!! muhihihihihihihihihihihohohohohahihi!

det är ju alltid jag som förråder eller sätter dit de andra rollpersonerna.. =o) "svarte riddaren" (i.e. magnus svart) skulle ju tillochmed kunna döda sin far för lite pengar. Isa Lund satte dit alla rollpersonerna hela tiden, hon var riktigt jävlig.. ishi pjong hoo (DoDC) lurade iväg alla rollpersonerna till fienden (efter att han gjort upp ett avtal med fienderna så att han fick lite pengar och så att de viste var resten av rp:na lurades) och slängde igen den ogenomträngliga dörren. mitt vampyrbarn ingick en pakt med en vampyrjägare så att han själv undgick döden, men så att resten av rp:na nästan dog..

tyvärr (!) överlever rollpersonerna väldigt bra, trotts alla mina försök att undanröja dem..

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Daak

Veteran
HEHEHE

det är rätta takter!!!! våra äventyr brukar aldrig avslutas eftersom att jag alltid springer runt och ska ha deras pengar hela tiden.så fort dom tjänar något lurar/snor jag det av dom. om dom snor något av mig annmäler/dödar jag dom omedelbart och tar tillbaks det som var mitt.

Johan K

Gammal & dryg
Kan inte du låta tjuven jobba åt dessa magiker och sedan så låter du dem gå på äventyr...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>