Nekromanti Hjältarnas tid + Ereb Altor?

Mogger

Hipsteranka
Om man skulle, som det talats om i andra trådar, damma av gamla drakar-känslan och köra lite old school rollspel (som i svensk 80-90-tals old school BRP), alltså hänga lite i Kandra, paddla runt i Marsklandet m.m. hade Hjältarnas tid varit ett bra val att köra med? Jag är helt övertygad om att HT är ett kompetent bygge så min fråga gäller kanske mer hur det passar in i Ereb? Finns det några hål som måste fyllas? Vad säger den gamle karkionen? Skulle det funka eller bli lite för mycket jobb?

Jag tror det borde funka, får väl kanske göra m lite bland raserna (ersätta misslor med ankor osv).

Krille

Super Moderator
Jag har spelat Skelettbyns hemlighet, halva Dimön, Döda skogen, Maktens portar och Rösten från Forntiden med Hjältarnas tid. Jag såg inga egentliga hål, utom just ankor. Man börjar mer kompetent än i DoD dock.

Däremot har jag inte provat något Expert-content än, men det borde fungera med att multiplicera färdighetsvärden med 5.

Mogger

Hipsteranka
Krille;n250115 said:
Jag har spelat Skelettbyns hemlighet, halva Dimön, Döda skogen, Maktens portar och Rösten från Forntiden med Hjältarnas tid. Jag såg inga egentliga hål, utom just ankor. Man börjar mer kompetent än i DoD dock.

Däremot har jag inte provat något Expert-content än, men det borde fungera med att multiplicera färdighetsvärden med 5.
Perfekt. Tack!