Omgivningen..
Det folk ofta inte tänker på är omgivningen..
När jag SLar brukar iofs inte karaktärerna bli så regeltekniskt bra, men det har hänt otaliga gånger när jag spelat, och ständigt foilerar jag min SLs försök att ge mig värdigt motstånd. Med omgivningen.
Tänk på filmer! Nästan alla slutsekvensr mellan/mot övermäktiga varelser involverar omgivningen. T2, Empire Strikes Back, Return of The Jedi, Aliens, Alien 3, Predator, osv..
Flertalet gånger vann jag över helt övermäktiga personer, magiker och monster och dylikt bara genom att få dom att ramla utför stupet, lura in dom i den rasande grottan, etc.
En brottningsmatch på kanten av ett stup involverar kanske inte så mycket FV som en vanlig svärdsstrid, så då kan du enkelt ge din SLP en lite "edge" via ögre STY/SMI så att RPn hela tiden är nära att ramla ner. Om du dessutom gestaltar en SLP som så hatisk att han inte bryr sig om sitt eget liv bara han dödar RP, då blir det riktigt jobbigt. Då vet ju RP i sagda fall med klippkanten att SLPn inte bryr sig om dom rullar ner, så SLPn kan ju lika gärna bara haffa RP i kragen och rulla utför kanten.. ...eller?
På samma sätt kan det vara fällor i diverse dvärgfästen, "magiska laserstrålar" i ett gammalt torn, eller vad som helst.. Tänk på att det emsta som är flashigt i Sci-Fi eller nutid kan man åstadkomma stämningsmässigt med magi i fantasy..
En bit mithril med Laddning och Låga så har du en tändare..
En bit mithril med Laddning och Telepati så har du en mobil..
Eller varför inte en sminklåda a lá Fifth Element med Försköna?
Tänk stortslaget, och genomför det..