Nekromanti Hjälteförmågor EDD

Lavskägge_UBBT

Veteran
Hej ! Jag tänkte ställa en liten fråga till (Han) som vet allt. Sökte på hjälteförmågor o hittade en gammal tråd startad av dig. Du bifogade en norsk lista med förslag på lite hjälteförmågor men den länken var död. Undrar om du eller någon annan vänlig själ kunde lägga upp den. Eller det kanske finns någon som har gjort en egen ?

Rickard

Urverk speldesign
"Jag tänkte ställa en liten fråga till (Han) som vet allt."
Haha! Du lär dig snabbt.. :gremwink:

Filen finns på den här adressen..
http://www.student.itn.liu.se/~rikel934/slurk/dod/filer/hjelteformagor.rtf

Min temporära DoD-sida kan annars nås på adressen http://dod.slurk.cjb.net så att du kan kolla runt efter lite andra prylar.. Jag har bland gjort lite regler för magikerstavar (som är rätt bristfälliga, vill erkännas) och utökat reglerna för stridskonster, om det kan vara lockande..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som har skitsvårt att skriva med stelfrusna fingrar

Labol

Veteran
Jag bifogar det jag använder när det gäller hjältar och dess förmågor.

Rickard

Urverk speldesign
Ja, just det.. Glömde en sak.. De förkortningar för de grundegenskaper som står är rätt egna.. Du kan ta en titt här för att få en liten förklaring om dem om du vill ändra tillbaka till de riktiga EDD-värdena..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som undrar varifrån Labol fick hjälteförmågorna ifrån (då det verkar vara samma källa, för det är ju samma regler)

<FONT SIZE=1>[edit] Såg just att jag redan hade förklarat det i hjälteförmågetråden.. Nåja, det är tanken som räknas</FONT> [color:"green"]

Labol

Veteran
Jag kom inte ihåg var jag hittade detta på nätet någonstans. Den ursprungliga texten var publicerad i någon gammal Sinkadus om jag inte minns helt fel, vilket händer ibland.