Nekromanti Hjäp mig att hitta en kampanj!

Cassius

Hero
Hej Rollspel.nu.

Jag har en spelgrupp som spelar tillsammans 1 gång i veckan och har gjort det löpande i snart 2 år, innan det lite mindre regelbundet. Alla förutom jag och en till är i princip helt nya till rollspel. Just nu håller vi på att spela igenom Mutant UAs kampanj och har ett par månader kvar, men när den är färdig skulle jag vilja ha en maffigkampanj att dra igång så jag borde börja läsa den nya nu.

Alla har jobb och allmänt dåligt med tid så jag känner inte att jag har tid att skriva ihop något helt eget(gjorde detta i början och de var kul, men nu hinns det inte). Så jag skulle vilja ha tips på en kampanj jag skulle kunna utgå ifrån. Spel kvittar, det är bara roligt att testa något nytt med dom. Ju längre dessto bättre.

Cassius

Hero
Jag läste lite om den igår. Har du spelat den? Försökte hitta en svensk återförsäljare av Pendragon men lyckades inte hitta någon.

Bassejr

Hero
jag skulle blygsamt vela rekomendera Svavelvinter. som vanligt. käns som att jag gör det hela tiden. Relativt enkelt system, lätt att bygga historier, bra för nybörjar rollspelare, och en välutvecklad spelvärld gör det till ett spel som jag verkar rekkomendera till alla jag möter. I rollspelet finns ett par bra kampanjer beskrivna att jobba ifrån, bland annat de episka slaget av Arhem.

Necross

Swashbuckler
Uj, Pendragon är ju ganska mastig att ta sig an om man kommer direkt från Mutant-lir kanske. Fantastiskt bra så klart, men mastig. Många års spelande.

Jag tipsar instället om Pathfinders adventure paths. Det är ju iofs D&D/Pathfinder, men själva plotterna går säkert utmärkt att översätta till någorlunda snarlika spel.

Annars har du ju alltid Enemy Within (omtalad som den bästa rollspelkampanjen ever) och Pathes of the Damned till Warhammer FRP.

Cassius

Hero
Tid är inga problem, det var därför jag tittade på Pendragon kampanjen.

Masks of har jag också sneglat på tidigare.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Masks är bra men lite föråldrat, vill ni ha en kampanj som löper på så är Horrors of the orient express väldigt, väldigt bra (man måste se till att komma på varje tåg innan det åker passande nog).

Beyond the mountains of madness skulle jag inte rekommendera om man inte verkligen gillar krypande skräck, för det tar typ en tredjedel av kampanjen innan det händer något.

Slutligen så är Escape from Innsmouth en ypperlig kampanj som man med hjälp av lite andra böcker mycket väl kan dra ut på i år.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Cassius said:
Spel kvittar, det är bara roligt att testa något nytt med dom. Ju längre dessto bättre.
Tatters of the King är den bästa köpkampanj jag läst. Den behöver rätt lite modifikation; i grund lider den liiiite av visa-monstret-sjukan och så. Vi körde igenom första delen på lite drygt ett år av spelmöten varannan vecka. Väldigt bra detaljer, väldigt mysig lågmäld skräck i början. Perfekt om man inte gillar pulp-cthulhu utan hellre spelar undersökande, obehaglig och ibland psykedelisk skräck.