Nekromanti hjärnskakning

Kanturi

Swordsman
Om man blir slagen av t.ex. en klubba i huvet, borde man inte kunna få en hjärnskakning? :zeppelinare: :zeppelinare: :zeppelinare: :zeppelinare: :zeppelinare: :zeppelinare: :zeppelinare: :zeppelinare: :zeppelinare: :zeppelinare: :zeppelinare:

haltageten

Dum inuti huvudet
Mycket möjligt. Det beror på hur hårt fienden slår till att börja med. Sen så ska man inte stirra sig blind på reglerna. Friforma lite och rollspela mycket av de skador som spelarna/slps får.

Sen känns det lite onödigt och oseriöst att trycka in elva zeppelinare i inlägget, vad var meningen med detta?

Jabub

Veteran
jo men sen är det kanturi vi snakar om hehe (jag brukar bara ha en

Kanturi

Swordsman
zeppelinare är kul! men för att gå tillbaks till hjärnskakningen så tycker jag att om man slår kross mot huvet så får man slå ob3t6 mot offrets tur så att han inte får hjärnskakning som då ger ob2t6 i trauma och ob1t6 i smärta EXTRA!

Hjalle

Swashbuckler
Ja, skitbra! Kör så du!

...men personligen så föredrar jag att friforma, alternativt använda de befintliga reglerna (som jag glatt kör över om jag inte gillar dem).

Sålunda, om du tycker din idé var bra, kör med den.

-Hjalle, brysk med smart.

MarcelBongo

Veteran
En grav nackdel med din (Kentauri) idé är att man sällan dör av en vanlig hjärnskakning, vilket dock inte ter sig helt orimligt med dina tilltänkta regler. Det skulle ju dock kunna tänkas simulera inre blödningar i skallen, fast det finns ju redan med i beräkningarna genom Blödningstakt.

No-vir är generös med sin vishet.

Gylf draken

Warrior
Förstår inte inlägget???

Vad är en hjärnskakning?
Och kom inte med något dumt svar som typ.
-Då hjärnan slår emot krainet...
Hjärnskakning är bara Trauma och smärta, alt. blödningstakt om det vill sig illa.
Jag vet att det fins speciella regler för speciella skador, typ ansikte då man får PER sänkt med X.
men hjärnskakning är ju bara ett namnt på skadan, inget speciellt där inte,(vad jag vet utan läkar utbildning)

VH Jens.L "Om man fummlar emot klättra, kan man få en sticka i fringret då?"

Kanturi

Swordsman
för det första så var detta bara en IDÉ och jag heter KANTURI INTE KENTAURI!!!!!! din dumma grottroll! :gremmad: :gremelak: :gremmad: :gremelak: :gremmad: :gremelak:

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Skärpning!

Till att börja med så tycker jag att vi kan försöka hålla en trevlig stämning på forumet och skippa onödiga kommentarer och inlägg. Som tex:
din dumma grottroll!
Det skapar en stämning som jag inte tycker tillhör ett rollspelsforum.
Hur som helst tycker jag att vi kan återgå till ämnet. Annars kanske en moderator får lustatt låsa tråden?

Praetori

Warrior
Re: Skärpning!

Om man orkar med sådana regler är det bara säga att en träff som orsakar en "allvarlig skada" i skallen kan ge en hjärnskakning.
Slå ett TUR slag. Om slaget misslyckas har RP fått en hjärnskakning. Hjärnskakningen resulterar i OB1T6 smärta (i form av huvudvärk) och gör alla färdighetsslag OB1T6 svårare (alternativt alla rörelsefärdigheter, eller balans eller nåt).
Skadan sitter i i OB1T6 dagar eller kanske den misslyckade effekten av TUR slaget.

En allvarlig hjärnskakning simuleras väl av EON3's regler om MEN vid en allvarlig skada på hjärnan. (Man kan få sänkt PSY mm).