Självklart kan jag utveckla!
Utmaningar är när man slår tärningar mot varandra - vare sig det är armbrytning, den ena smyger förbi den andra (smyga mot höra), schack, lerduveskytte eller annat.
Saken är den att det ofta är rena "en sida vinner"-situationer, såsom den som smyger blir upptäckt.
MEN: Tror jag behöver mer variationer i hur de kan fungera - för i Äventyrssommar kan man inte "misslyckas" med slag som standard. Även med en regelvariant där man kan få andra att drabbas av Dåliga Saker vid utmaningsvinst så får jag lite problem.
Här är mina största problem: Strid och jakter (via kuta, cykla eller etc) körs som utmaningar. När en skurk vinner en jakt då hinner den ifatt och... ja? Vad händer sen? Får tag i RPn den jagar? Blir det en ny utmaning här?
Strid är samma sak, fast värre. Skurkarna vill oftast fånga RP, RP vill... Vinna över skurkarna? Ska det vara lika lätt? Får ytterliggare problem då Dåliga Saker sköter vissa(alla) av de här sakerna, och skulle gärna vilja integrera dem.
Till det kommer om man vill lämna en utmaning. Ska man få göra det? Spontant tycker jag ja - och kunna gå över till en annan form av utmaning, så länge som man inte förlorat den förra.
Har haft lite hjärntrassel, helt enkelt.