Äldsta barnet
Om fler slag sker inom en kort tid kan du fördröja ditt slag och sätta undan tärningen. Senare under rundan eller när en frände slår ett slag samtidigt kan du byta ut din tärning mot den personens. Kan inte aktiveras om du är ensam.
Ekens vilja
Genom ett dolt Psykesslag kan du känna om någon är påverkad av antingen droger, sjukdom, magi eller en kombination av dessa.
Kattens tecken
Katter och barn hyser ett förtroende till dig.
Humlegård
Genom att umgås en kväll och lyckas med ett Karisma-slag får du en gång per spelmöte en frände som kan tänka sig utföra en icke-farlig tjänst.
Nattslöja
Folk har svårt att komma ihåg dig och får ofta något karaktärsdrag fel när de försöker beskriva dig.
Vindpipa
En gång per dag kan du, med ett lyckat Karisma-slag, bestämma vädret för nästkommande tre dagarna. Vädret ska ha någon sorts anslutning till årstiden.
Serpentens sekret
Du kan utsöndra en frätande vätska från dina händer som förstör en näve av vilket material som helst, utöver glas och magiska föremål, under loppet av en minut.
Dygdig
Så länge du inte utgör någon fara i en situation, direkt eller indirekt, så kan du aldrig bli målet för attacker eller slumpade händelser.
Iskall
Du kan aldrig frysa eller få köldskador.
Älvans gunstling
Du får slå 1T6 med varje färdighetslag. Skulle du misslyckas får du lägga till T6:an till ditt värde. Lyckas du på grund av värde-ökningen är tärningen förbrukad för dagen. Skulle tärningen någon gång visa 6 så får spelledaren tärningen och kan spendera den senare under dagen för att orsaka automatiskt fummel för någon rollperson.
Född under blodröd måne
Om flera slag sker under kort tid så kan du sätta undan din tärning om du slår en demon. Senare under rundan eller när någon annan slår ett slag samtidigt kan du ge dem din demontärning och istället ta deras tärningsslag. Kan inte aktiveras om du är ensam.