Nekromanti HK Action - I looove it.

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Hur många här det som kör Action i HongKongstil i N2? Själv älskar jag det. Det finns inte något som livar upp en fajt är att beskriva den i slow-motion, när kombatanterna seglar genom luften, och glasrutor flyger i bitar, så det regnar glassplitter och gnistor ner över slagfältet. Allt ska demoleras, och självklart ska alla ha en pistol i varje hand. Och självklart ska man släppa pistolerna och dra upp två nya när magasinen är tomma, vilket ska gå ganska fort.
Mmm... Nu fick jag lust att se The Boondock Saints. Om ni inte sett den, se den! Underbara skottlossningsscener.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori

Douggie

Warrior
HK Action - I looove it! [Halleluja]

Jag har skådat sanningen!
Eller snarare följande devis när det gäller Neotech 2.
Varför skjuta ett skott när du kan skjuta tio?
keep on rollin'.

Kalle
--
Knowledge brings fear
I bring knowledge

Sharaton

Veteran
Re: HK Action - I looove it! [Halleluja]

Vad tycks om: hellre tio skott i bössan än ett i pannan.

Re: HK Action - I looove it! [Halleluja]

Tycker ni också att "hellre tio skott i pannan än enbart ett i bössan" stämmer också?

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.

Johan K

Gammal & dryg
HeHe !

Jo, det är ju en viss coolhetsgrej runt det. Det går ju inte att förneka..... Det kan ju vara ganska kul ibland !!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Action - In retro...

Kan inte låta bli men. I helgen bidde det action. Jag som SL hade iscensatt ett lagom scenario och blandade friskt mellan Neotech, Eon (varelser, magi och vapen) och lite lagom hämtade idéer från "Tillbaka till framtiden" och x antal olika sf-filmer/böcker.

Glad i hågen hade jag satt gänget på att vakta en intressant (läs mycket hemlig, mystisk och underlig) transport av en nytillverkad skyttel. Frånsett allt strul mina spelare och deras underlydande fick stå ut med så blev historien som följande.

Efter äntligen lyckad uppskjutning av denna skyttel (som förövrigt var försedd med någon form av rymd/tid krökare kallad Hz-ring) så testas tekniken - fortfarande med RP ovetande om deras effekt och givetvis med dem stackarna ombord. Ingen plats är ju säker för sabotage så nog måste säkerhetsfolket vara på plats även därute i rymden. *elakt flin* Första försöket, en lyckad tidsförflyttning tio minuter tillbaka i tiden och när man hoppar framåt går givetvis allt fel....

För att göra det kort. Man tvingas hoppa med hjälp av Hz-ringen till en jord som inte är vår jord utan en värld som Eon, dvs.. magi, monster och ingen el. De tvingas kvar på denna planet tills teknikerna kan bygga om skytteln och reparera Hz-ringen. Dah... - det är i det här läget som jag som SL stormtrivs. De stackars RP tvingas nu att fixa saker som vatten, mat, skydd mot monster och dylikt......... och dessutom hålla sig undan från lokalbefolkningen, jag menar Hz-ringen är ju trots allt en hemlighet! Eller hur det nu var, det var spelarna som själva bestämde sig för sin taktik i det här läget.

Jag hade nu mina spelare precis där jag ville ha dem. De utforskade området och stötte på olika saker och allt var utmärkt tills. De två ledarna går åt varsitt håll. Den ene in i en grotta och väcker där en jättespindel. Kort strid eftersom den dåren inte ville använda sitt automatvapen utan tar till sin stridskniv! Ett ögonblick såg det ut som om han skulle lyckas, men därnäst sänker spindeln honom till sömn. Nåja, jag kan alltid rädda situationen, med hjälp av infödingar...
Den andre ledaren beter sig däremot fullkomligt som en idiot. På väg tillbaka till lägret ser han att en närliggande infödingsbostad brinner (en alvs hem förövrigt) han skyddar därhän och det är här känslan av HK kickar in. Han får syn på en mindre trupp väl stridsberedda Tiraker (bestående till största del av Truhker och tiraker - allt som allt 44 individer) Även om vi tar det hela med 44 människor så är det inte skoj. Han skjuter mot ledaren, ledaren rycker på axlarna mer eller mindre. Han skjuter igen när hela anhanget tar fart mot honom... Ledaren tycker att det gör ont.... men det hindrar inte de resterande bandet. Nu inser RP att det börjar se lite dystert ut för honom så han börjar springa. Med hela gänget efter sig. Så når han den klippbrant som han nyligen inspekterat. Och vattenfallet som ligger där. Stannar på krönet. (ooooh vad jag önskar jag kunde få till detta till HK i skrift) Mejjar mot gänget. Flerar träffar men knappt någon av de där bestarna funderar ens på att hejda sig. Han har dem bara tio meter ifrån sig när han vänder sig om och kastar sig ner från klippan. 27 meters dropp och försöker hamna i vattnet nedanför med ett lyckat hoppa. Han missar och tar mark i hård packad saltbemängd kiselsand.

Andfattiga slår vi skadan och första skadan kan man leva med, en bruten hand, men nästa och nästa... knäckta revben, och inre skador för att inte tala om trauman...

Mina bägge hjältar dräpta. Jag konstaterar i sorgsen ton att äventyret är över.

Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast

Danno

Veteran
Funkar HK Action bra med Neotechs regler? Spontant skulle jag nej, men jag har inte provat. Blir inte striderna för sega och dödliga?

/The Danno

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Striderna är redan tillräckligt dödliga, och när vi kör struntar vi att köra med träffområde och sådant. SL bestämmer var kulorna träffar, och sen slåt han skada.

/Taira Kiyomori

Gusman

Veteran
Jepp.
HK action rocks.

Och som alla som sett Boondocks Saints vet.
Glöm aldrig ditt obligatoriska soft rope!!!!

// Jörgen

"He who runs away, lives to run another day!!"

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Boondock Saints [OT]

Förresten, är det någon som kan den där bönen på latin som de alltid uttalar när de ska ut och rensa?

/Taira Kiyomori