Nekromanti Hlogr - ett nytt fanzine till DoDT

Trollkjeft

Veteran
Ett nytt fanzine till DoDT ser snart dagens ljus! </font size>

Då slår vi upp de järnbeslagna ekportarna till det nya fanzinet Hlogrs webbplats! Sedan i höstas har vi kämpat med en större mängd material som skulle bli så omfattande att det gick från att vara mindre artiklar som skulle gå ut som egna PDFer till att bli ett helt eget fanzine. Inom en snar framtid kommer ni att få ta del av Hlogr, som kommer ge er inte bara stämningsfulla legender att bygga vidare på, utan även levande platsbeskrivningar, hemliga brödraskap, sällsynta odjur och mycket mer matnyttigt kampanjmaterial.

Hlogr.se har ett forum där du kan diskutera fanzinets innehåll, komma med kritik eller bara ställa frågor kring oklarheter. En releaseplan för nästkommande nummer kommer att dyka upp på hemsidan så snart premiärnumret har släppts.

Första numret är under slutproduktion, och kommer innehålla flera godbitar. Snart finns Hlogr som en högupplöst PDF att ladda ner från www.hlogr.se - så håll ögon öppna!

PAX

Jordisk Äventyrare
Är ingen lingvist. Hur uttalat man namnet egentligen?

Cthulhu klarar jag av...

Johan K

Gammal & dryg
Kul att ni sattsar på ett fanzin till DoDT !
Ska verkligen försöka följa det här åxå.. I & med att man spealr en hel del DoDT...

/ Johan K, som är mätt & belåten

Johan K

Gammal & dryg
Vi får försöka hålla tempot efter första numret också...
Ja, det får vi ju verkilghen hoppas. Vore ju synd om ni lade ner efter några utgivningar.

/ Johan K, som laggt till denna sida till sin länksammling..

solvebring

Superhero
Härligt Svalle!!!

Hurra hurra hurra hurra!

Och här får du några :kaffe: att slurka efter allt slit.
Grattis, väldigt grattis - skoj, nu skall här läsas! :gremgrin:

Trollkjeft

Veteran
Sådär ja. Nu korrläses den reviderade versionen av Hlogr 1. Typsnitt och bilder är bättre optimerade, och den skall gå att trycka hos Lulu (har inte beställt själv ännu, men skall göra så ikväll). Sidantalet har minskat något, och typografin har fått sig en genomkörare. Framför allt har den blivit två tredjedelar av första utgåvan i storlek, samt optimerad och mer smidig att bläddra i.

Jag hoppas på att den reviderade utgåvan skall finnas för nedladdning redan på fredag senast.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Generellt så är vi mycket intresserade av alla erfarenheter av Lulu här i krokarna så berätta gärna om hur det har fungerat för er när ni har kommit lite längre.

Trollkjeft

Veteran
Hell yeah. Jag hoppas på att beställa ett ex redan på fredag, så jag återkommer snarast när jag kan berätta något.

Trollkjeft

Veteran
Det blir mycket bump på denna tråden, men här kommer lite riktiga nyheter:

Den reviderade utgåvan är mindre, optimerad för smidigare bläddring, typografiskt förbättrad och finns för nedladdning på Hlogrs webbplats.

Slit med hälsa!