Nekromanti Hmm... Player vs Player?

forum_romanum

Veteran
Öhh, typ, ja.

Jag ska sätta in spelarna i ett uråldrigt tunnelbanesystem i en fallout-inspirerad värld.
Men eftersom att de är så vana vid att köra koboldigt och inte ha någon direkt kontakt inom gruppen, så hade jag tänkt skippa gruppen, men ändå inte ställa dem direkt mot varandra. Och sen hade jag tänkt dra igång värsta slaktarkampanjen, där rp:na dör som flugor i småstrider med tiggare och sånt, tills de upptäcker att gruppspel faktiskt är bättre, och att slakt blir tråkigt i längden, särskilt för mej.

Irratic

Veteran
Re: Rollgestaltningen

Intriger mellan rpn är alltid av vikt för ett lyckat äventyr, missämja, misstro tja allt med miss utan miss universum är bra, man ska så små frön av misstänksamhet mellan rpna för att skapa en spänd stämning men det bhöver aldrig bli player vs player rent ut skulle juh inte funka...

King Kromm

Hero
Tja, har vart med om det vid enstaka tillfällen, vid första så körde vi en sl och 2 lag, som motarbetade varandra och avslutade det hela med ett stort blodbad, det var neotech2 som gällde, alldeles efter de va släppt, och tja, iden är god, men utförandet, tja, mycke väntande och lite tråkigt med blodbadet, för det blev några lik, och om man skall fortsätta på det som behöver man ju en ny karaktär kanske vart annat vart tredje speltillfälle, alltså hade det inte funkat, andra gången så var det jag och en polare som skule spela, vi hade iofs en sl också, men vi satte igång, men dom två karatärerna hade aldrig möts innan och kom inte riktigt överens... Min cirefaliske vapen mästare kännde sig kränkt av den store korkade kragg barbaren, och det hela blev det strid av, en strid som vapenmästaren gick segrare ur, och tja, det andra var typ den andres förste karaktär till eon som han hade spelat en hel del med, så ja, men det var ju inte mitt fel...