Nekromanti hmm

Rosen

Myrmidon
Jag säger bara Rååger Måår

Att behöva färdas i bil på indisk väg är en sann skräckupplevelse.

Indisk stadstrafik eller landsbygdstrafik? I den förstnämnda kommer bilar emot en från fem olika håll samtidigt, och den andra, fast bara så här års, är med risk för att bli bortspolad av en raptaa när vägen plötsligt går rakt ner i nåt som ser ut Storforsen och kommer upp på andra sidan.
Jag var i Uttranchal i augusti förra året; i den största raptaan (av totalt 7-8) låg det omkullvälta lastbilar på båda sidor av vägen. Vi visste att om vi skulle få motorstopp så skulle bilen obönhörligt åka av vägen, och samtidigt som det började komma in vatten i kupén fick vi några rejäla kaskader över motorhuven...

Fast som skräckupplevelse är det ändå mindre påtagligt än att åka upp till Pauri Garwhal - som iofs inte har så dumma vägar heller; smala serpentiner över 50-metersstup, i en jeep utan dörrar - och höra leoparden stryka omkring utanför huset på kvällen ("Bhaag. Man-eater hai!")... och veta att fönsterluckorna inte håller om den skulle sätta tassarna mot dem och lägga på lite tyngd.

--
Åke

Storuggla

Champion
Säffle, hit me' lite kaffe!

Varför i herrans och pigans namn åker man dit? Det låter ju tokfarligt ju... o.o
Jag ska semestra på Södermalm och i Söderort. Och dricka pilsner. ^_^v

Storuggla, livets goda

Jocke

Man med skägg
Re: Ha ha

Öhöm! borde inte knackningen vara SUPER regelbunden om killen hänger i en fläkt? eller?

/Jochman, alltid allvarlig som en kärnfysiker

KaGGe

Veteran
" Å ännu en gång har ngt som KaGGe skrivit fått mer än 500 läsningar "

PAX

Jordisk Äventyrare
Re: Säffle, hit me' lite kaffe!

Man har ett arbete som kräver det.

Rosen, tror jag själv att jag vet varför han reser dit, men han kan själv svara på detta. :)

Rosen

Myrmidon
Re: Säffle, hit me' lite kaffe!

Varför i herrans och pigans namn åker man dit? Det låter ju tokfarligt ju... o.o

För min del, för att hälsa på svärföräldrarna och mina svägerskor och så. Och indiska vägar är (relativt) ofarliga på vintern - det är främst nu under regnperioden som man bör undvika dem om man kan.
Leoparderna i bergen är förstås där året runt, men min svärfarfar är omkring de 100 och har bott där i hela sitt liv. De är egentligen inte särskilt benägna att anfalla vuxna människor, däremot ser de barn som ett bytesdjur; de brukar knipa ett par ungar varje år. (Det finns iofs tigrar där också, fast de går aldrig i närheten av byarna.)

Och vill man leva farligt i Indien så är det bara att gå ut i Delhi efter mörkrets inbrott... den stan har ungefär samma rykte bland indier som New York har bland amerikaner.

--
Åke

Räknas det här?....

Jag drömde att jag och några andra människor var jagade av zombies och att vi sedan sprang in i en kyrka och lyckades sätta oss i säkerhet där även fast zombierna hade kommit in i kyrkan. När vi sedan skulle fly bakvägen så fick jag gå ut först från vårt gömställe och då blev jag nästan uppäten av zombierna och då vaknade jag. Det var ganska läskigt, räknas det?

Storuggla

Champion
Apor i New Delhi?

För min del, för att hälsa på svärföräldrarna och mina svägerskor och så.

Jaha. Ja det får jag väl acceptera som ett legitimt skäl då. ^_-

Och vill man leva farligt i Indien så är det bara att gå ut i Delhi efter mörkrets inbrott... den stan har ungefär samma rykte bland indier som New York har bland amerikaner.

Hoj, New Delhi? Var det inte där Monkey Man höll till för ett tag sedan? Den där apan som dödade folk om nätterna eller vad det nu var? Där har vi ett uppslag för ett skräckäventyr om något!

Storuggla, har sett notiser om vandrande fiskar

Rosen

Myrmidon
The Ghaziabad Stalker

New Delhi? Var det inte där Monkey Man höll till för ett tag sedan? Den där apan som dödade folk om nätterna eller vad det nu var?

Aah, Monkey Man, även känd som Nakabposh och the Ghaziabad Stalker... Han var en sorts seriemördare som höll till i Ghaziabad (mindre stad ett par mil utanför New Delhi - Indiens Södertälje, typ) förra sommaren och gav sig på folk som låg på hustaken och sov - taken är platta, så det är rätt vanligt att folk går upp och sover under bar himmel när det är hett ute... och är man lite vig så kan man hoppa mellan taken. Och han gjorde det iförd en svart, lurvig gorilla- eller monsterkostym.

Det blev allmän panik i trakten när han var i farten; ibland rapporterades det att han hade setts i olika delar av staden under samma nätter, så polisen funderade ett tag på om det var flera personer. Han åkte mig veterligt aldrig fast, men det blev så småningom tyst om honom så han kanske tröttnade och la av. Ett tag hävdade också polisen att han inte fanns och att alltihop bara var rykten.

De flesta som han anföll blev bara skadade (okänt vilket vapen han använde - nån sorts klor som han hade byggt in i dräkten) men han hade ihjäl några stycken, och ett par dog när de föll eller hoppade ner från taket för att komma undan honom. Det är väl rätt förståeligt om man blir skräckslagen av att vakna mitt i mörka natten när en stor svart apa börjar puckla på en...

Här är en tidstypisk artikel.

--
Åke

Storuggla

Champion
Re: The Ghaziabad Stalker

Det blev allmän panik i trakten när han var i farten; ibland rapporterades det att han hade setts i olika delar av staden under samma nätter, så polisen funderade ett tag på om det var flera personer. Han åkte mig veterligt aldrig fast, men det blev så småningom tyst om honom så han kanske tröttnade och la av. Ett tag hävdade också polisen att han inte fanns och att alltihop bara var rykten.

Är jag den enda som automatiskttänker på Jack Uppskäraren? Måste vara en ryggradsreflex när det kommmer till seriemord.
Men jo, jag kan nog tänka mig ett äventyr om denne man. Släng in lite kryptozoologi, seriemördarromantik och en gnutta djävulsk sekt-komik så kan det nog bli ett hejdundrande äventyr!
Gäller bara att skrapa fram info om Indien och Ghaziabad. Tacka Robert Lind för internet! /images/icons/laugh.gif

Storuggla, ska skriva äventyr om Nakabposh