deusexmatteo
Warrior
Tyvärr fungerar inte länken i promotioninlägget och den går inte längre att ändra, så använd gärna länken direkt till bloggen istället
Süperklass. Kikar gärna!Pappagris;n153195 said:Fan vad roligt med massa äventyr. Ska spana in båda ikväll. Faktum är att jag har ett eget på dryga 20 sidor som jag spelar just nu med gruppen. Behöver dock renskriva och göra om lite innan jag känner att jag kan publicera. Vi får se när jag har tid.
OT men kan inte låta bli att ge tummen upp åt namnet på den websiten!God45;n153130 said:
Det lilla jag har hunnit läsa hittills är riktigt bra! Gillar hur du inspirerats av en skiva och din beskrivning av bakgrunden till äventyret känns klockren Ser fram emot att läsa mer.JohanToresson;n153187 said:Jag har också funderat på varför det inte postas fler egenskrivna äventyr. Rollspels-communityn är ju generellt en öppen och delande grupp anser jag.
Hursomhelst, med lite pirr i magen här kommer mitt äventyr till Symbaroum, man får kommentera om man vill. Det minsta jag önskar är att man blir inspirerad att spela rollspel.
https://docs.google.com/document/d/1CU9BnFGAviicrVG-JReXGhpQrE_7kdAW5zFzjRlE25I
Ja, det kan jag tänka mig - vi spelade Mörkret vid stigen slut i vår Symbaroumkampanj. Vet att det inte är fan-skrivet men det går säkert att använda annat Fantasy! material om man vill ha bra bruksfantasy som lätt går att krydda med lite Davokar och Ambrisk stil och som kan förläggas lite var som helst i Symbaroums spelvärldArfert;n153204 said:Vill bara påpeka att det finns en hel del fan-material skrivet till Fantasy!, Saga och Svenska Kulter.
Ja, generellt. Men det har också diskuterats mycket om copyright och varumärkesregler.JohanToresson;n153187 said:Jag har också funderat på varför det inte postas fler egenskrivna äventyr. Rollspels-communityn är ju generellt en öppen och delande grupp anser jag.
Vi älskar fan-skapat material. Texter, husregler, äventyr, illustrationer, kartor, listor och inspiration. Och så länge det inte är ett rent plagiat av innehållet i böckerna är det i regel fine. Så; MOAR PLZ!Sapient;n153298 said:Så jag tror att den utgivare som vill se fan-skrivet material till sin kampanjvärld eller sina regelsystem, tydligt bör uppmuntra till detta.
Jag var lite överambitiös när jag sa att jag skulle försöka nöta ditt och mo.s äventyr under en kväll. Ditt äventyr var av det lite större slaget, så jag ska försöka hinna klart med det i veckan. Första intrycket är lovande.JohanToresson;n153187 said:Jag har också funderat på varför det inte postas fler egenskrivna äventyr. Rollspels-communityn är ju generellt en öppen och delande grupp anser jag.
Hursomhelst, med lite pirr i magen här kommer mitt äventyr till Symbaroum, man får kommentera om man vill. Det minsta jag önskar är att man blir inspirerad att spela rollspel.
https://docs.google.com/document/d/1CU9BnFGAviicrVG-JReXGhpQrE_7kdAW5zFzjRlE25I
Pappagris;n155028 said:Jag var lite överambitiös när jag sa att jag skulle försöka nöta ditt och mo.s äventyr under en kväll. Ditt äventyr var av det lite större slaget, så jag ska försöka hinna klart med det i veckan. Första intrycket är lovande.