Lite topplistor från landet i väster. Spännande tycker jag!
http://www.icv2.com/articles/news/22208.html
http://www.icv2.com/articles/news/22208.html
Att fantasy fortfarnade är populärast bland de som köper rollspelsböcker? Mycket mer än så lär det väl inte gå att få ut av det hela.Tony.M.Meijer said:En intressant datapunkt är att fyra av de fem bäst säljande rollspelen var fantasy, jag undrar vad det säger egentligen.
Ja, jag har börjat se en hel del elever sitta och spela på raster och så; så var det definitivt inte för ett par år sedan (vad jag märkte iaf).Eksem said:Magic har tydligen vuxit asmycket, de har haft nån drive att dra in nya spelare till hobbyn.
Baserat på tidigare rapporter från ICv2 skulle jag dra slutsatsen att RPG-försäljningen går fortsatt knackigt, men att inget jättedåligt hänt under året.anth said:Hmm.
Ingenting sägs om RPG-försäljningen gått bra eller dåligt - så jag antar att RPG inte gått bra.
I min skola har Antalet magic spelare exploderat, det är riktigt många elever som sitter och spela på rasterna och efterskolan.krank said:Ja, jag har börjat se en hel del elever sitta och spela på raster och så; så var det definitivt inte för ett par år sedan (vad jag märkte iaf).Eksem said:Magic har tydligen vuxit asmycket, de har haft nån drive att dra in nya spelare till hobbyn.
Så fort man har en lek så hittar man kort man vill byta ut, och då börjar jakten på de bästa kortenDuncan said:WotC gjorde en kampanj där de delade ut gratislekar på många evenemang där ungdomar närvarade. Dessutom kunde man i typ alla affärer som sålde Magic hämta ut en gratislek mot att man även gick på en kurs i hur man spelar. Detta verkade vara ett mycket lyckat initiativ och jag vet många som aldrig spelat Magic tidigare som gick på det och fastnade bara för att det var gratis.
Har lagt märke till detsamma, att kortspelen har fått ett uppsving (igen? var iaf många som lirade när jag började). Jag tycker förövrigt att det verkar som att många av de som drogs in till just kortspelen genom Pokémon och Yu-Gi-Oh blivit lite äldre och nu övergått till t.ex. Magic: The Gathering.krank said:Ja, jag har börjat se en hel del elever sitta och spela på raster och så; så var det definitivt inte för ett par år sedan (vad jag märkte iaf).Eksem said:Magic har tydligen vuxit asmycket, de har haft nån drive att dra in nya spelare till hobbyn.