Nekromanti Hobbyspelsmagasin...?

tdh

Swordsman
Re: Reklamen

Heh, kände faktiskt inte till ditt projekt...! /images/icons/shocked.gif Berätta gärna lite mer, bara bra om man kan utbyta erfarenheter och tankar. Mycket som är skrämmande likt i alla fall, kvartal är väl troligen det som jag kikar mest på nämligen... Hrm.

Mejla gärna om du vill vara hemlig. daniel@alfaweb.nu går bra./images/icons/wink.gif

DanielSchenström

Swashbuckler
Re: Reklamen

Om du söker på forumet på Project Breaker hittar du den allmäna infon som jag raggat medarbetare med, alternativt kan du söka på mitt namn men jag har skrivit annat dravel också.

PB är ett begränsat bokmagasin i 4 delar om 200 sidor var med tjockare pårm, färgomslag och limbindning. Det riktar in sig på material till och för spelledare: rollspel, kampanjer, äventyr, spelledande och artiklar ikring detta. Till själva boken tillkommmer ett häfte av varierande tjocklek där utdelningsmaterial och sådant som ska kunna kopieras finns.

PB har inte med nyheter, recensioner, intervjuer och liknande utan enbart artiklar så att inga sidor tas upp av material som fort förlorar sin aktualitet. Jag har ett antal skribenter, illustratörer (varav jag själv är både ock) och en layoutare. Målet är att hålla en professionell standard i artiklar och bilder. Första numret planeras att släppas i Augusti nästa år.

Baldyr

Hero
apropå annonser

Jag tänkte uttala mig i egen sak, alltså som potentiell annonsör.

Vi på Legend Hobbyspel känner i alla fall ett behov av att synas. Codex finns givetvis, men den riktar sig inte riktigt till den målgrupp vi vill nå (dvs rollspelare), och Sverox tar visst inte in företagsannonser. Därför är en riktig rollspelstidning precis vad vi behöver, förutsatt att den tar in annonser då.

Sedan är det en annan sak att jag i egenskap av läsare/rollspelare själv inte skulle sakna annonser i tidningen. Däremot skulle jag vilja påstå att vi tillhandahåller en unik service (spelantikvariat) och har dessutom en hel del planer för framtiden. Det är givetvis en stor fördel om vi kan nå ut med detta i så fall! (Självklart ska alla i så fall ha rätt att annonsera, på lika villkor.)

Däremot är det inte säkert att vi kan annonsera - det beror i hög grad på priset. Men en svartvit annons i en rollspelstidning smäller ändå högre än en färgannons i en generell speltidning.

/Pauli Paananen, Legend Hobbyspel

ps Fansinister får gärna höra av sig till oss angående annonsering - och eventuell försäljning av fansinet ifråga ds