Dewil
Skrivbordsgeneral
Ingen aning men jag ser fram emot fler referat (NT
NT = No Text (Ingen text)
NT = No Text (Ingen text)
Visserligen är Armageddon kul, men det verkar inte som den har gått in i den stabila fasen än, så förvänta dig lite buggar etc.(jag kör HoI2: DD Armageddon)
Eftersom man som sverige råds att ta över något annat lands (läs: Tysklands) trupper för att kunna erövra något och att Sverige knappt har någon olja (såvida man inte kör abyss eller armageddonscenariot) och tyskarna har tanks till domedagen och tillbaka så antar jag att det inte går på dina egna resurser, däremot kan trupper lånas till dig och de är i nästan alla sätt dina (du kan även uppgradera dem själv) vilket kan vara bra i vissa tillfällen.Problemet ligger här i att jag inte riktigt vet hur det funkar när man tar över kontrollen över allierade styrkor. Vems resurser arbetar de på, mina eller ägarens? Visst, jag har kopiösa mängder resurser (tror jag har över en halv miljon av allt utom pengar och supply, vilka jag har cirka 5000 av), men trupper kräver ju också industriproduktion och manpower för att repareras och uppgraderas, och vems förråd plockas det ur? Måste jag mata allihop så är det självmord att ta kontroll över de andras styrkor, men om de matar dem själva så får jag en enhetlig, samordnad och stark armé precis där den behövs.
Har funkat fint för mig, har gått tre dagar utan problem i Windows och har buggat en enda gång under Linux (och det var nog för att jag dummade mig med ljudinställningarna).Visserligen är Armageddon kul, men det verkar inte som den har gått in i den stabila fasen än, så förvänta dig lite buggar etc.
OK, nu är det ditt fel om Frankrike faller och nazisterna tar över världen. Bara så att du vet...Eftersom man som sverige råds att ta över något annat lands (läs: Tysklands) trupper för att kunna erövra något och att Sverige knappt har någon olja (såvida man inte kör abyss eller armageddonscenariot) och tyskarna har tanks till domedagen och tillbaka så antar jag att det inte går på dina egna resurser, däremot kan trupper lånas till dig och de är i nästan alla sätt dina (du kan även uppgradera dem själv) vilket kan vara bra i vissa tillfällen.
Det blir tufft för Frankrike om de får dras med USA's, Englands och Polens trupper. Å andra sidan så är knappast alternativet bättre...Grejen är också att trupper på en allierads mark står markägaren för underhållet för. Så vill du vara svinig så förvarar du alla dina trupper på din allierades mark.
Kanske det, ska kolla upp den.Shared Nations: On. Jag vet itne vad det gör, men det låter ju som det vore av intresse?
En mod jag skulle vilja ha är en som tar bort AIns scriptning som försöker knöka in den i historiska spår till varje pris.Ni som har spelat spelet ett tag, ta en titt på "Scenarios and modifications". SMEP och Historical Improvement Project rekommenderas för att få fler events, har man testat vill man aldrig spela utan igen.