Nekromanti hong kong

nomardiculdacar

Warrior
Alla kpistar som är antingen avtryckarspända (AS), halvautomatiska (HA) eller helautomatiska (A) går att använda till HK-skytte. Men bara slängskott eller automateld. I allafall enligt N2. Så svaret är ja.

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Ha!

Jag har använt avsågade hagelgevär, Tasers, pepparsprayer, armborst, granatpistoler och till och med Automatkarbiner på det sättet. Inte speciellt realistiskt, dock. Men fruktansvärt kul! Utom det där med pepparsprayen. Ingenting man slänger sig framåt och "skjuter" med, den saken är säker.

G

Guest

Guest
Visuellt sett är det grymt coolt [använder mig själv av det ofta, både som SL och spelare]. Men eftersom N2 [Enligt mitt tycke] har en fruktansvärt slö spelmotor så försvinner effekten något.....

Men Hong Kong skytte är definitivt "filmiskt" coolt och därför passar det även vissa rollspelskampanjer.....

Mvh
Lexx - May his Shadow fall upon you

smagu

Veteran
Jag har ännu ej hittat någon kpist som är AS(avtryckarspänd) eller HA(halvautomatisk) =)

Svaret på den ursprungliga frågan är: Att alla vapen som kan användas med en hand fungerar. (Även om vissa vapen får minus när de används med en hand. Dessa värden finns i N2 komer ej ihåg sidan. Tänk också på att rekylen kan öka på vissa vapen.

Och som nomardiculdacar skrev, används slängskott eller automateld.

Nalle med AK4

Swordsman
Usch vilken äcklig hostmedicin!

Man kan skjuta med kpistar också, ja. Och angående frågan om att regelsystmet inte är tillräckligt smidigt: då får man göra det smidigare! (Som jag gör, genom att råka glömma bort onödiga regler).
Nalle

nomardiculdacar

Warrior
Har du NO? Där finns en hel del HA-kpistar som är HA/A, men någon avtryckarspänd finns nog inte. Det skrev jag bara för att överensstämma med reglerna. Tänk vad flummigt egentligen, en AS-Kpist. Då måste man ha snabba tummar (om man ska skjuta automateld), om man ska dra tillbaks avtyrckaren efter varje skott!/images/icons/smile.gif
Jag tänkte att alla förstod att man inte kan ta två Gatling-kulsprutor i fammnen och skjuta HK, därför skrev jag det inte. Jag får vara tydligare i fortsättningen.

nomardiculdacar

Warrior
Re: Ha!

Inget man slänger sig framåt och skjuter med (pepparsprej)
Hallå! Granatpistoler då! Det blir väl snarare så att man flyger bakåt? Fast det är såklart möjligt att göra HK med granatpistoler, det finns tre som är HA. Säkert effektivt, om handlederna inte knäcks. Som du sa, inte realistiskt, men kul.