Kollade reglerna i Eon och Neotech här nyligen för att jag har gjort en hoppa-runt-som-attan karaktär i Neotech (skriver här eftersom neotech forumen verkar vara så gott som döda samt att detta är en fråga om spelmekanik) och har efter mycket letande kommit fram till att det inte finns några egentliga regler för att hoppa högt rakt upp, utan bara för att hoppa långt. Så jag tänkte kolla ifall någon av er forumrävar har något liggande som skulle kunna fungera som riktlinje.
Om ni dessutom skulle ha något förslag på vilken svårighetsgraden för att hoppa från vägg till vägg skulle vara så är det välkommet det med.
Då menar jag alltså, hoppa från marken, ta spjärn mot väggen och skjuta ifrån igen. Vet inte om det skulle vara aktuellt i själva rollspelet, men om jag nu kommer på tanken att försöka mig på en sådan uppåt väggarna (ha-ha) galen manöver så skulle det vara praktiskt att ha förslag från mer rutinerade spelare/spelledare än mig.
Tack och Bock
/Ludde
Om ni dessutom skulle ha något förslag på vilken svårighetsgraden för att hoppa från vägg till vägg skulle vara så är det välkommet det med.
Då menar jag alltså, hoppa från marken, ta spjärn mot väggen och skjuta ifrån igen. Vet inte om det skulle vara aktuellt i själva rollspelet, men om jag nu kommer på tanken att försöka mig på en sådan uppåt väggarna (ha-ha) galen manöver så skulle det vara praktiskt att ha förslag från mer rutinerade spelare/spelledare än mig.
Tack och Bock
/Ludde