Nekromanti [Horisont] Kosmos

Krille

Super Moderator
Re: Kosmos

Måns said:
Vimes said:
Måns said:
De roterar inte, utan har en ovansida, där det växer gräs, träd och där djur kan beta o.s.v. Undersidan är sten (och perfekt tillhåll för smugglare och pirater!)
Är det alltid dag?
Hmm...Nä, så kan vi ju inte ha det. Men en stor måne kretsar runt solen Orion och lägger horisonterna bakom sig i mörker! :gremsmile:
Eller så ligger Orion inte i mitten av sin sfär, utan pardansar runt mitten tillsammans med en mörk himlakropp, en ännu större men svart stjärna (!), som täcker typ en fjärdedel av sfärens yttre radie. Så kan man få in en fjärde sfär också.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker

• Träd som flyter runt i ethern, kanske att de till och med bildar en stor skog någonstans.
  • En kyrkogård för "döda" etherskepp.
  • En mal-ström som dyker upp vid vissa fluxer.
  • Mörk-ether strömmar som ibland flödar in i systemet under vissa fluxar.

Xyas

Swashbuckler

Tony.M.Meijer said:
  • Träd som flyter runt i ethern, kanske att de till och med bildar en stor skog någonstans.

• Space-mangrove!

Krille

Super Moderator

Hmm. Jag kan verkligen inte få en kurs från Zedoniska riket till Abyssos att gå ihop...

...men om två veckor så finns det en aeterström som vi kan rida på. Netto kommer den tjäna tio dagar restid, kapten.

Okej, jag hade lite skoj med en bit kartong, din fethäftiga PNG och en bit klar plast. Den har tre "rörliga" delar: inre horisonten, en "monteringsring" och en klarplastbit med påritade strömmar. Van Tauerbältet och yttre horisonten sitter ihop och blir nån slags monteringsram.

Nu har jag ingen som helst tanke på hur de där strömmarna ska gå - jag bara ritade något coolt på plastskivan. Jag hade också en tanke om att göra Orion rörlig med den där svarta stjärnan som den dansade med så att skivan skulle kunna visa natt och dag också, men jag orkade inte.

Attachments

Mogger

Hipsteranka
Fyra sfärer

Fasen så coolt! Jag har gjort en ny, med fyra sfärer, och en svart stjärna (det lät ju så coolt!)

Aetherströmmar är ju en riktigt bra idé. Frågan är hur man får ihop alla de här delarna till en snygg fungerande pryl...

Men säg att den inre sfären, Orion, visar ett dygn. Natt och dag. Den andra sfären går ett "snäpp"/dag? Och den tredje ett/nått? Funkar det?

Hmmm...Måste göra en egen snurra märker jag, och se vad som händer.

Attachments

Mogger

Hipsteranka

• En kyrkogård för "döda" etherskepp.
  • En mal-ström som dyker upp vid vissa fluxer.
  • Mörk-ether strömmar som ibland flödar in i systemet under vissa fluxar.

Mogger

Hipsteranka
  • Harpya (Fågelmänniskor, kan flyga i aethern)
  • Golem (Förslavade konstgjorda varelser)
  • Människa
  • Khepri (insektoida tvåbeningar)
  • Morlock (bleka, underjordiska vättar)