Nekromanti Horror on the Orient Express

akenol

Veteran
Du har jag äntligen kommit över Call of Cthulhu kampanjen Horror on the Orient Express, och det finns ingen gräns för hur lycklig jag är över detta :gremgrin:. Så nu ska jag börja läsa och njuta.
Men, kan någon berätta om sina upplevelser när ni spelat/spellett. Vad var bra? Vad var mindre bra? Ska man plocka bort/lägga till något i kampanjen?

Tacksam för tips.
Åke

Prins Ketchup

Veteran
=====>>>> [ VARNING FÖR SPOILERS!!! <<<<=====

Har spelat kampanjen tyvärr så dog våra karaktärer (och våra "reserv-karaktärer") under Baba Yaga-delen. Minns inte riktigt vart det är man stöter på henne. Det var några år sedan vi spelade. Vet inte heller hur det står förklarat i äventyret. Men SL kanske ska vara lite vaken där och kanske ta bort vissa momment :gremwink:

Dyslexius

Veteran
Orientexpressen är den bästa köpta kampanjen jag spelat. I klass med 1920-tals- och SL-guiderna till spelet.

Själva känslan är oslagbar, själv lånade jag Mordet på Orientexpressen på band för att komma i stämning. Läste in mig lite extra på 20-talseuropa också. Inget slår att kunna dra tidstypiska och regionaltypiska rubriker och samtalsämnen.

SPOILER:

Undvik drömsekvensens pårökta undermeningar, tror det var i Zagreb eller därikring (City of Bells). Baba Yaga hade gått göra än mer östeuropa-häxkonstigt. Släng in en häxjägarbok eller liknande (kammen var för uppenbar).

Undvik att spela med nybörjarsnubbar (& spelare) och förbered the Duke och mr BigTeeths uppträdande och strategier minituöst -särskilt vad de gör om spelarna barrikaderar sig i rädsla för att agera.