Nekromanti Hot! Hot! HOT!

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Hetast
Två hemliga Rävspelsprojekt inför 2005. Jag jobbar så att svetten lackar trots att jag sitter i ett luftkonditionerat rum med sjöutsikt.

Het
Nightowl och gänget kring Gondica Abyssos har börjat pula med en magimodul till Gondica.

Mitt spelgängs Space 1889-kampanj ska snart dra igång igen så den andre SL och jag har börjat förbereda en serie äventyr kring en expedition uppför Olympus Mons.

Vår kriminalpoliskampanj rullar på och vi jagar ett gäng yreksmördare i LA. Känns som FBI Files på Discovery Channel. Min fru har äntligen återkommit till spelgänget efter flera års frånvaro på grund av bebisar.

Ljummet
På lediga stunder försöker jag pula lite med Lemuria-wikin på Rävsvans sajt. Jag har idéer, men ont om tid. Jag måste prioritera hårt.

Kallt
En 1,5 liters flaska med 7-Up och en tallrik med mangosorbet.

chrull

Stockholm Kartell
Mutant: Undergångens Arvtagare. Jag måste få tid över att skriva Undersidans arvtagare - det finns en stor brist i original-Mutant att man inte kan spela muterat känguru, näbbdjur eller koala.

du ligger efter. jag har redan börjat.

chrull

Stockholm Kartell
Hetast
Draug. Utan tvekan. jag har snart läst igenom hela spillerens bok och jag är positivt överraskad^10*15 typ. Nu återstår det bara för spelet att bevisa att det är spännande, hett, och bra på fler sätt än min fascination för norskan :gremgrin:

Gratiskonserter på tisdagar. Förra veckan Differnet, den här veckan JoelBitar. vad blir nästa?

Hett
Recensionsexet av Nordholmia dök upp för nån dag sen. UA-kampanjen har inte lyckats svalna sen VRS, men nu är den faktiskt glödhet igen. Och den tar ju med sig hela Järnringen och Mutant också.
Svavelvinter och Trakorien är heta igen. Det var ett tag sen nu... Men då tänker jag mest på kampanjen. Den skönlitterära boken är lite mer ljummen. Draug, Nordholmia och lite politik kom ivägen och Svavelvinter får vänta ett tag.

Mutant - Undersidans arvtagare.
Coola Koalor, Utbacksgurus, vattenbrist, ölöverflöd, surfing och kanske en och en annan större och kraftigt bestyckad överraskning.

(Krille berättade om Mutants Down Under för mig och Yassilus på BSK, jag kom på namnet undersidans arvtagare och började arbeta.)

Ljummet
Eon3. När ett av sveriges största rollspel släpps igen så blir man ju lite nyfiken. knappast tillräckligt nyfiken för att lägga pengar på det, men man vill ju veta om gör en chronopia, eller bara en eon 2 till.

kallt
Dod6, intresset av att göra ett piratspel (ingen annan verkar ju fatta varför riktiga pirater slår sagans med hästlängder).

Pendragon

Swashbuckler
Hetastast
Ymirs Eonkampanj. Det börjar dra ihop sig....

Hetast
Mutant - Trots en outhärdligt långsam takt så är jag fruktat spelledarsugen. Vill sååå gärna åtminstone avsluta Vid Regnbågens slut.

Halvhett
Wastelands - endast ett spelmöte till trots kittlade det mina postapokalyptiska nerver än mer. Jag borde ta tag i saker.
Khelataar - har fått en nytändning. Är vrålsugen på att spelleda "Höga Norden"-kampanjen, men jag borde lägga minenergi på Mutant i första hand och Wastelands i Andra.
Rifts - Med lite tur kan vi damma av och avsluta Afrika-kampanjen nu i sommar. Hade ägt fett.

Eleas Buffy-kampanj. Cant hardly wait.

Eon - Nya grundregler. Tonvis med inspiration till merarbete.

Mer än ljummet
Unisystem - Mecka om det för att stödja både Star Wars och Robotech.

Behagligt svalt
Star Wars - I allmänhet, två kampanjer på halvis.

Snorkallt
All flesh must be eaten - Jag vill göra nåt med det men jag vet inte vad.

Zero Kelvin
Maffokampanjen till DoD4. Hade den inte varit så djupfryst hade jag dödförklarat den.

/Joel

Ceetan

Warrior
Re: Lite ot

Det var som fan: Är inte reaven loft d20? Är det inte svårt att konvertera d20 till brp? Jag undraf för att jag gila vissa d20 världar men inte d20.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Eftersom ingen annan vågar byta rubrik så vågar inte jag heller.

Hetast
[*]Mitt ytterst hemliga projekt som så snart jag fått svar från lite folk kommer bli offentligt och då kommer jag behöva hjälp. Stay tuned.
[*]Kort- och brädspelsspelande. Det är roligt, det går snabbt och det kräver i stort sett ingenting... Mer än någon att spela med.

Hett
[*]Little Fears. Ytterligare ett spel som jag älskar att äga men aldrig kommer spela. Tyvärr... :gremsmile:
[*]Dungeon of Doom... Bara för att det är soft.
[*]Warcraft III. Det är rätt roligt igen, även om jag är kass. :gremwink:
[*]Konspirationer, deckare och mystik a la Arkiv X och Morden i Midsumer.

Ljummet
[*]Alla hemsidor som jag håller på med.
[*]Alla rollspel jag håller på med.
[*]Alla artiklar jag håller på med.
[*]Alla moduler jag håller på med.
[*]Äh... Allt jag håller på med.

Kallt
[*]Finland som vinner schlager-EM.
[*]Den här sommaren.

Kallare än kallast
[*]Min självdiciplin som gör att jag verkligen inte kan färdigställa något helt själv. Jag behöver någon som piskar och någon som gör det bra. Ingen som vill "anställa" mig...?
[*]Att vara utan sommarjobb. Det blir fattigt och jag kan inte ta mig till konventen jag vill till... För att spela brädspel och kortspel. :gremwink:
[*]Internet. Vafaen ska jag surfa för. Finns iaf inget att läsa... Tur att IRC finns...
[*]Rollspel. Jag spelar inget, jag skriver inget, jag...Äh... Är kass...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Hett

* Mutant: Undergångens arvtagare
Som vanligt blir jag sugen på att spelleda det efter att ha läst en kampanjmodul. I det här fallet Nordholmia. Nu har jag material nog att spela tills jag blir 150 om det sker i den takt jag hållit hittills.

*Vädret
Just nu när jag skriver det här, inte under resten av sommaren.

*Yatzy
Det enda spelet jag spelat i någon omfattning alls den här sommaren.

Varmt

*Millennium
Ibland när inspirationen kommer krälande lyckas jag skriva ett par rader, eller läsa igenom det jag redan skrivit och rätta stvfel.

*Omertà
Jag läser just nu The Mafia Encyclopedia och lär mig en massa bra saker om hur man begår brott. Förhoppningsvis kan jag samla motivation för att skriva klart det halvfärdiga spelet.

Svalt

*Magic
Det enda kortet jag tittat på på den senaste månaden använder jag som bokmärke.

/tobias

Lycan

Hero
Hett
Enspelarkampanjen i egenhändigt nyskapad fantasyvärld jag lirar med frugan. Det var länge sedan min kreativitet gick på fullvarv; såhär ska det vara att spela rollspel! Opretentiös fantasy och multiinspiration från allt möjligt :gremwink:

Varmt
Mitt planerade nutids-skräckscenario i institutionsmiljö som aldrig kommer att bli av. En hel del fräna idéer, men inget mod.

Ljummet
Alla andra kampanjer/scenarier som ligger halvplanerade vilka jag aldrig kommer att uppbåda energi/mod att spelleda.

Kallt
Nobilis. Fan, det var inte så bra som ni sade.

Staffan

Myrmidon
Hetast
Hetast är att jag ska åka ner till Lund på lördag och umgås med polarna där i en dryg vecka. Eventuellt tittar jag in lite på SydCon - nån som vet om SydCon släpper in icke-betalande folk för att titta i affärer och umgås och så?

Hett
Het är den nya kampanjvärlden Eberron till D&D, som antagligen ska prövas på under Lundavisiten.
Ganska hett är även Exalted som jag är rätt sugen på att spela, men har problem att komma på en kampanj till som gör det rättvisa.

Kallt
Den lokala spelgruppens totala sommarsplittring. Normalt är vi sju personer. Av dessa sex så har en flyttat till Jönköping permanent p g a jobb, en har flyttat till Gnosjö under sommaren p g a sommarjobb, en jobbar till klockan 23 på veckodagar, så han kan bara spela på helger, en är på Cypern på semester (men kommer iofs snart tillbaka), och en har en flickvän som sommarjobbar i Jönköping så han spenderar helgerna med henne (antingen där eller här). Så det blir inte så där tokmycket spelat lokalt...

Solinde

Veteran
Hetast
Att sommaren är här! Slår allt vad rollspelande heter med hästlängder. :gremlaugh:

Hett
Skymningshemmen. SÅ coola. Det enda som saknas är någon som tar tag i det och ser till att jag får spela...

Ljummet
Neo- och SH2I-wikisarna. Det är helcoolt med wiki, men jobbigt att läsa. Får massa idéer, men orkar aldrig skriva ner dem. :gremfrown:

Eon-kampanjen som aldrig tar fart.

Svalt
Rollspel och flyttande går inte ihop, tyvärr. :gremfrown:

Minimoni

Homelander
Hallå igen forumiter!

Hetast: Att jag åker till Japan den 15e september för andra gången i år. Ska på intervju för några arbeten.

Hett: Chronopia...Jo faktiskt! Chronopia har fått sig en liten nystart för min spelgrupp.

Inte fullt så hett: Eon har svalnat lite för mig men är fortfarande ett av de spelen jag spelar flitigast. Får hoppas att de nya reglerna ger mig ny energi.

Ganska kallt: Att vara arbetslös...

Polarkyla: Spelgruppen har splittrats. Efter 10 år har det nu hänt. Gruppen har delats i en liten och en stor del. Tråkigt, men det var tvunget att hända någon gång. Samt den lär splittras ännu mer nu när jag flyttar till Japan.

Tzimisce

walium

Ganska töntig, faktiskt
"G&B Kalmar. Ytterligare en bamseförening har anslutit sig till Sveroks svarta block, och slösat skattepengar på privat förströelse! Mwahahaha!"

Sveroks svarta block? Vad är det som är så speciellt med G&B?

Sodivra

Champion
Hot Stuff:
Den här tråden.

Hett:
Alla nya lockande projekt: Solorollspel, XCOM-kampanjen, Orkworld-kampanjen, Nobilis-kampanjen, layouta ett rollspel, skriva en ingame-dikt, Universalis.

Inte så hett, varning för frossa:
Slutföra och göra något konkret av alla gamla projekt: Krångliga regler, andra regler, hemsideslayout, psipups-kampanjen..

Nytt är inspirerande, gammalt är svårt. Som vanligt, med andra ord.

Kallt som en fisk:
Mina regeltrådar. :gremtongue:

Blasphemy

Swashbuckler
Hetast

Eon III – Äntligen klart!

Eonkampanjen med Marco Behrman som spelledare. En väldigt udda spelstil som är mer uppbyggt som en film med temamusik, cut-scenes och en episk plott. Dessutom är det kul att kunna spela en lärd rollperson och ha användning för dessa färdigheter.

Eldsjäl med Eon III regler. Hade gärna haft kvar rollpersonen från Snösaga men han hade helt enkelt blivit för bra. Trist med spelsystem (DoD6, D&D) där rollpersonerna praktiskt taget blir ospelbara efter en tids äventyrande. Hur som helst så blev det en helt underbar spelgrupp där jag själv axlar manteln som vildbronjan Vond Mörkskimmer, en mycket intelligent och viljestark man. Den i särklass bisarra rollpersonen i gruppen blev utan tvekan Ragnar Asätare... hur det skall sluta... Tja det får tiden utvisa.

Hett

Mitt eget lilla snickrande på Thalamur. Ibland undrar jag lite hur långt grisodlingen kan gå men det är intressant att bygga upp ett land från grunden, studera träslag, smidestekniker och så vidare.

Arvikafestivalen – Minnet bränner sig kvar. Radioactivity måste vara den bästa livelåten... Så är det bara.

Fenix – Skönt med en bra rollspelstidning.

Ljummet

Ars Magica – Rollpersonerna är klara. Tiden är inne. Men vill spelledaren? Skulle vara kul att ösa en längre kampanj i det spelet. Hmmmm får väl se.

Kallt

Exalted – Skulle verkligen vilja spela det igen men intresset tycks ha dött helt hos spelledaren.

Filmvalet – S.W.A.T och King Arthur. Två riktiga bottennapp så nära inpå varandra... Börjar bli orolig... Har jag blivit för kräsen.

För mycket att göra och för lite tid.

Feuflux

omjonasson.se
I Shot the Hot Spot!

Så vad sitter ni och pysslar med för projekt denna regniga sommar? Vilka rollspel lägger ni ned mest energi på just nu?

[color:\\"red\\"] Hett [/color]
Solospel är hett. Jag trodde jag var ensam i västvärlden om att bry mig (och jag bryr mig knappt alls) om det hela och sen bara exploderar intresset. Risings solospelsskapartråd är den bästa tråden på forumet på hela sommaren! Ingen kamp alls. (Med sommaren menas här perioden då jag satt inomhus på mitt sommarjobb och tittade ut på regnet.) Muggas startar solospelsutmaning och folk svarar i tråden (fast inte så mycket, skärp er). Folk spelar mina solospel. Yay!

[color:\\"orange\\"] Fesljummet [/color]
Feng Shui och Star Wars d20. De enda rollspel jag lär få spela i höst (om ens det). Det första som SL och det andra som spelare. Jag har för tillfället varken tid eller lust att försöka SL:a nåt annat och det finns inga tecken på att jag ska bli indragen som spelare i nåt annat.

[color:\\"yellow\\"] Eskimåer fryser-nivå [/color]
DoD6. Hade hoppats få lira nu under sommaren men det gängen lyckades aldrig vara lediga/i samma stad samtidigt. :gremtongue:

[color:\\"#225522\\"] Så jäkla kallt att atomer får kallbrand i elektronerna [/color]
Alla andra rollspel (sadly).

PAX

Jordisk Äventyrare
Hetast
Colonial Legion - skriver stridsregler och skaderegler just nu samtidigt som nya vapen konstrueras. Olika versioner av M41:an, Smart Gun M76, M509 Galliere. Moritan skall oxå göras. Likaså Sentry Gun UA 571-C samt ytterliggare några vapen och bomber. En hel lista faktiskt... Plus utrustningslista.
Skriver även på Mission 1. - "It's a rescue mission, you'll love it!"

Hett
Warhammer Fantasy Roleplay - kampanjen uppstartad och rollpersonerna har nått Bögenhafen och dess kloaker i jakten på något de inte vet om ännu. He he he!

Ljummet
Delta Green - Karotechia rör sig i skuggorna men har inte visat sitt ansikte ännu. Ideérna formas sakteligen till en kampanj att spela.

Kallt
Dust Devils, Hardboiled och lite andra småprojekt.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Colonial Legion - skriver stridsregler och skaderegler just nu samtidigt som nya vapen konstrueras. Olika versioner av M41:an, Smart Gun M76, M509 Galliere. Moritan skall oxå göras. Likaså Sentry Gun UA 571-C samt ytterliggare några vapen och bomber. En hel lista faktiskt... Plus utrustningslista. "

Har det här månne något att göra med USCM?

DODswe4

Hero
[color:\\"red\\"] Hetast [/color]

Fortsatt försökande till skapande av eget rollspel
Allmänt fortsatt historia skapande runt en av mina karaktärer

[color:\\"orange\\"] Hett [/color]

Läsandet av andra rollspels regler. Bok läsning

[color:\\"#99FFFF\\"] Ljummet [/color]

Införskaffandet av Fenix samt Karaktärs målning

[color:\\"blue\\"] Kallt [/color]

Rollspelande isäg, ingen är ju hemma

Asker

Veteran
Hetast

rollspelet som jag själv är med o skapar

Hett

Ska strax sparka igång en kultkampanj, med riktigt intressanta rollpersoner i. Synd bara att det e mitt i sommarn...

Pissljummet

DoD6 vilket jag hade otroligt höga förväntningar på, men har dalat ju mer jag har läst.

svalt

eon

närmar sig absoluta nollpunkten

Problemet med att det är så förbaskat svårt att lyckas sammla alla för att kunna spela.