Nekromanti Hot! Hot! HOT!

Troberg

Sinister eater
Absolut kallast just nu...

...är pilsnern i kylskåpet jag nyligen installerat (och ensam, utan hjälp, släpat ner i källaren...) i datorrummet.

Perfekta hjälpmedlet vid spelkonstruktion och programmering! Rekommenderas!

walium

Ganska töntig, faktiskt
"DoD6 vilket jag hade otroligt höga förväntningar på, men har dalat ju mer jag har läst. "

Är det reglerna eller världen som har gjort dig besviken? Vad är det som har gått fel?

Man Mountainman

Storsvagåret
Hett

Buffy - the vampire slayer: the roleplaying game. Rollspelsmässig orgasm. Jag köpte "slayers handbook" och ta mig tusan om jag inte sträckläste härket. Första gången jag gjort så med en rollspelsbok, och då äger jag ändå drygt nitti stycken. Min kampanj i spelet tuffar också på i trevligt tempo.

Också rätt hett

Väster om havet - mitt senaste rollspelskoncept som än så länge visserligen endast ligger på konceptstadiet, men som jag ändå har mycket stora förhoppningar på.

Ljummet

Teenagers from outer space: för ett tag sedan bestämde jag mig för att bli landets främste rollspelskomiker med detta spels hjälp. Tyvärr har jag inte haft så många möjligheter att spela det.

Kallt

Zonkpop: dessvärre, för jag skulle verkligen vilja skriva på det, men jag saknar en stor del av den inspiration som skulle behövas.

Asker

Veteran
Nja.. så illa är det inte. Hade väldigt höga förväntningar och efter ha läst lite fick jag en lite sämre vibbarhelt enkelt. Det är mest en känsla jag har och därför svårt att peka på något konkret.
...äää vadå konstruktiv kritik? :gremgrin:
När jag får lite mer tid ska jag sätta mig in i det mer. Så ta inte det här så allvarligt.
Reglerna tycker jag e lite knas, som visserligen är en smal sak att fixa till.

PAX

Jordisk Äventyrare
Jag har tittat en del på deras koncept - ja. Men jag utgår från Legionen i stället för USCM.

En tanke om en hemsida finns oxå men en sak i taget.

Björn den gode

Swashbuckler
Hetast
Giovanni Chronicles, kommer antagligen alldeles strax att börja spelleda denna mycket lovande kampanj.

Hett
USCM, har ett par tre äventyr som jag håller på och skriver på och med lite disciplin så kommer det vara avklarat när jag återvänder i höst.

Ljummet
Waliums neotechkampanj. Även om jag är väldigt sugen på att spela så befinner jag mig ju i fel stad.

Kallt
Västmark, inte bara fel stad utan även osäkert om kampanjen kommer att fortsätta trots att den aldrig riktigt har startat.

Vampyrlajv, vill dock inte spä på wrnus lajvförakt genom att nämna varför.

Riktigt, riktigt iskallt
Att ha sommarjobb. Gör att jag inte kan åka på de konventen jag vill eller för den delen spela på samma tider som andra kan. Det enda som vore värre är nog om jag inte hade fått sommarjobb...

Nightowl

Champion
Hett:
Lancelot Redivida
Borde vara jävligt mycket hetare - just ni drar Åke största delen av lasset. Tyvärr. Men det skall bli lysande att få igång de här spellinjerna igen, på nåt sätt nån gång.

Nightowl och gänget kring Gondica Abyssos har börjat pula med en magimodul till Gondica.
(Mekanurg)
Jupp. Vi började redan i våras, men förutom att summera gammalt krafs som borde komma på pränt har vi inte uträttat nåt förrän nu.

D20-noja
Jag har en massa nojiga idéer om D20 som jag vill förverkliga till typ urton kampanjer, och ibland rena regelidéer. Jag kommer ingen vart så det är mest masturbationsknåpande, fast jag har hoppat på som speltestare till en Robin Hood-modul på Pyramid; det verkar vara kluriga killar och kanske de kan ha nytta av nån av mina råd, så att det faktiskt påverkar faktiskt spelande.

Hetare:
Buffy - the vampire slayer: the roleplaying game. Rollspelsmässig orgasm. Jag köpte "slayers handbook" och ta mig tusan om jag inte sträckläste härket. Första gången jag gjort så med en rollspelsbok, och då äger jag ändå drygt nitti stycken. Min kampanj i spelet tuffar också på i trevligt tempo.
(Dnalor)

Jag har bara hunnit spela en gång med Dnalors grupp som special guest star, men rysligt kul är det.

Erik

Dofhjort

Veteran
Vissla åt en missla

Neo-wikin och Eon 3 har nästan gjort mig så intresserad att jag kanske kan avsluta Misslor.
Det här var den hetaste nyheten jag sett sedan Keira Knightley! När Misslor kommer ut lär jag bli sugen på att spela Eon igen :gremwink:

ÄNDRAT: Vilket med andra ord betyder: "skriv karl, skriv!"

Hett
Vildhjarta och DoD 6r. Min grupp spelar med en inlevelse som den aldrig gjort förut. Det är fantastiskt. Mitt improviserande och beskrivande blir bättre av att bara hålla i boken.

Helgon - Mitt nuvarande projekt. Konceptet är lite smått lånat av Dnalor, han har bland anant fått en demo på reglerna, men jag har inte fått svar från honom än. Spelet är post-apokalyps-fantasy-hjälte-odödlig-android-mix.
Reglerna är mina egna, och än så länge tycker jag om dem.

Sommarjobb - jag arbetar på jamtli, ett levande historia-land, där jag får gå utklädd i 1800-tals kläder hela dagarna, och måste stanna i roll mellan 11 och 17.

Ljummet

WarCraft RPG - Ska spelas snart. Ser fram emot det, men inget händer än, så det är bara ljummet.

Eon III - Nya regler, verkar roligt. Ska spelleda en barbarhjälte-kampanj med tre kraggbarbarer.
Ska även få spela inom snar framtid. Stråtrövare. Roligt.

Kallt

Dyvarian - En ganska underlig Dark-Fantasy värld som jag arbetat på till Eon. Arbetet har legat stilla ett bra tag, då datorkrångel har gjort att jag inte velat skriva. Kanske blir mer snart igen.
Måste nog anpassa till Eon III senare.

Västmark - Det skulle spelas, men anant kom ivägen. Det blir kanske någon annan gång.

G

Guest

Guest
[color:\\"red\\"] Hett [/color]

Min Eon kampanj går frammåt.
Dessutom har jag börjat umgås med folk ur min första rollspelsgrupp igen (inte alla dock då splittringen var rent traumatisk)

[color:\\"#99FF00\\"] Jummet [/color]

Alla andra rollpels projekt.

[color:\\"#99FFFF\\"] Fastfruset [/color]

Jag var tvungen att sluta på sommarjobbet pga hälsoskäl.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Waliums neotechkampanj. Även om jag är väldigt sugen på att spela så befinner jag mig ju i fel stad."

Men det är väl inget permanent tillstånd? Och med tanke på att även spelledaren befinner sig på annan ort på grund av sommarjobb så är det kanske inte så troligt att det hade blivit något spelande i alla fall. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Lite mer heta saker..

Efter att ha kommit hem från 2:a dagen av SydCon så måste jag nog lägga till Svennil Rollspelet & tryggtorkel !
Mer roliga/sjuka spel har jag nog inte sett på länge !! :gremgrin: :gremgrin:
Även Västmark verkar trevligt, han tyvärr inte titta så noga på det när jag åkte hem

/ Johan K, lite lätt glad över sitt signerade ex av västmark

Ulfgeir

Swashbuckler
Hetast
Korrekturläsning av roman. Nej inte något jag skrivit utan jag ägnar mig åt korrekturläsning. Skall kasta mig över de andra kapitlen jag fått.

Hett
GURPS Steampunk-kampanj, även om vi tappar spelare och inte hunnnit spela så mycket. Körde lite solospel igår med spelledaren.

Ljummet
Babylon 5-kampanj. Har börjat göra en rollperson. Kommer nog bli bra när vi väl börjar spela.

Kallt
Mina teckningar till ett rollspel. Jag har gjort sammanlagt 2 (färdiga). En har levererats. Den andre färdiga och den halvfärdiga är ej levererade. Har just nu ingen inspiration att teckna. Skall försöka få intresset igen. Å andra sidan får jag ju inte betalt för bilderna heller utan det är bara äran.

Förbannat massa minusgrader
Att vara arbetslös och följaktligen inte ha råd att köpa de saker man vill. Vill ha ny långbåge så jag med kan vara med och tävla utomhus (och förbättra mina resultat inomhus). Vill ha ny video så jag kan se på filmer igen.. Måste laga två hål i tänderna och måste fixa nya däck på bilen i lite olika konfigurationer. (2 nya sommardäck är lämpligt, minst 1 nytt vinterdäck är ett krav.)

/Ulfgeir

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Hett

Hemmabyggda rollspel, mina och bekantas. Måste ha några, så att inspirationen har någonstans att urladda sig.

Svavelvinter. Börjar komma igång nu.

Lajvroller som är riktiga karlakarlar. Bara för att.

Ljummet

SydCon. Gått aningen segt hittills, får se hur morgondagen artar sig.

Stormbringer, Gemini, D&D. Kan gå upp på hett när vi får tillbaka spelare från den småländska vildmarken.

Kallt

Vampire. Stimulerar mig inte alls för tillfället.

Nemesis IV

Veteran
Titta! Jag har annan rubrik!

Hetast:

Lånade nyligen tredje utgåvan av Kult från min förening. Håller på och skriver en stor kampanj i De Drabbade-stil.

Hett:

I Mutant: UA ska jag precis börja spela en solospels-kampanj(eller vad sjutton kallas det när det är en spelare och en spelledare?) i Pirits undre värld.

Har fått klart ett stort konventsäventyr till mitt hemmagjorda spel Überworld.

Ljummet:

Blå Ankan. Fick min 12 scenario långa kampanj halvförstörd, på grund av att jag tog in nya spelare i slutet (och min egen klantighet). Efter detta har det inte blivit så mycket mer med det...

Kallt:

Här hamnar passande nog Lord of the Pist, som utspelar sig i Lindvallens skidbackar. Kan tyvärr bara spela det med en enda person (eftersom det bara är han som kan och är intresserad av Lindvallen-mytologin, och förstår sig på skidåkning), och denna person träffar jag inte så ofta.

[H2O]

Veteran
Torftigt

Hetast
Skymningshem: Andra Imperiet
Tanken på samurajer, rymdskepp och stridsrustningar i samma spel är klart intressant.

Kallt
Allt annat just nu, eftersom jag har fullt upp med att flytta.