Absolut. Tokenism skapas ofta av välvilja just för att lösa det här problemet.Mundo;n144087 said:De här två är ju de som helt klart har lättast för att clasha. I princip själva idéen med att "räkna huvuden" är det som har lätt till många tokens gissar jag på, helt utan någon källa, för sån är jag. Så kändes det iallafall när jag kollade tillbaka på tecknade serier som jag såg när jag var liten.
Mitt favoritsätt att lösa det på är att inte lägga till nya karaktärer utan istället stå ut med att ändra på de man redan hittat på. Mest för att jag har svårt för att hitta på karaktärer helt utan kön, hudfärg, sexualitet och så vidare. Det finns ju rätt många variabler att hålla reda på och jag har svårt att skriva SLP:er utan att ha eller få någon form av bild i huvudet - även om jag måste ändra den senare.
Men absolut, fixar man att hitta på SLP:er utan att få en bild i huvudet så är det definitivt en fungerande strategi att räkna i efterhand där också. Jag tänker mig att det blir mindre motstånd i huvudet; har man en klar bild av en SLP är det ibland svårt att byta kön eller hudfärg på den.
När jag skrev More than Human räknade jag huvuden och fick ändra ganska drastiskt på SLP:er jag inte bara hittat på utan introducerat och spelat ut i min testspelgrupp... Men det funkade rätt bra.