Nekromanti HP eller EP??

Count

Warrior
Jo jag undrar bara om hjältepoängs "offringen" vid slag av färdigheter, det är ju så att om du offrar ett Hp innan du hugger någon så sänks "svårighetsgraden" med ett.
Med andra ord, om du får Fummel blir det misslyckat, får du misslyckat blir det lyckat och får du perfekt eller bara en vanlig träff så blir det perfekt.

Så om jag offfrar 1 Hp innan jag hugger och får lyckat (vilket blir perfekt) får jag då EP för det???

Greve Nollpunkt har gett sin talan

Rickard

Urverk speldesign
Svår fråga, det har jag aldrig tänkt på.
Antagligen skulle <EM>jag</EM> bara ge erf (EP) för det lyckade slaget, inte för att det är perfekt, bara för att tärningen inte visade en 1:a.
Ett HP är tillräckligt bra för att man inte ska få andra bonusar.

Obs. att jag kör med EDD's erf-system där man även får erf för lyckade slag.Inte bara för perfekta slag.

/[color:green]Han</font color=green> som gett sitt svar

Rickard

Urverk speldesign
*rycker på axlarna*
Ja än se'n. Hur ofta händer det?

/[color:green]Han</font color=green> som ibland är lite väl hård mot sina stackars spelare

Master_Z

Swordsman
Det borde du rimligtvis få eftersom man får EP för ett lyckat slag. Expert, DoD 4 och Chronopia kör med denna regel

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"

Rickard

Urverk speldesign
Jamen, se på tusan. Man fick erf för lyckade slag även i 91:an och Chro. Det var bara en spelgrupp som jag spelade i som körde med perfekta slag. Själv läste jag aldrig kapitlen (91 ø Chro.) för att jag visste redan hur det var.

/[color:green]Han</font color=green> som kanske skulle läst innan han yttrat sig, men varför bryta en gammal vana?