Jag har funderat mycket kring hjälmar och vad de skulle kunna ha för betydelse i hjältarnas tid. Jag vill inte införa kroppsdelar men jag tänker som så att det varierande antalet tärningar för skydd gör att man tolkar ett lågt slag som att man träffade en oskyddad del och med en hjälm som skyddar den känsligaste delen av kroppen borde det bli svårare att slå ett lågt slag.
Jag har därför infört egenskapen Hjälm(X)
Siffran står för hur många tärningar man får slå om. Man kan inte slå om fler tärningar än man har som skydd.
Exempel på hjälmar:
Läderhjälm Hjälm(1)
Öppen hjälm Hjälm(2)
Ringbrynjehuvan Hjälm(2)
Tunnhjälm Hjälm(3)
Jag har därför infört egenskapen Hjälm(X)
Siffran står för hur många tärningar man får slå om. Man kan inte slå om fler tärningar än man har som skydd.
Exempel på hjälmar:
Läderhjälm Hjälm(1)
Öppen hjälm Hjälm(2)
Ringbrynjehuvan Hjälm(2)
Tunnhjälm Hjälm(3)