Nekromanti HTML-fråga

Troberg

Sinister eater
Jag har stött på ett problem i HTML som jag inte sett tidigare och som jag behöver något slags lösning till.

Jag vill kunna läsa eböcker på min PSP via webbrowsern. Eftersom den har en skärm med udda proportioner och jag vill kunna hålla den lite behändigare så vill jag ha texten på andra ledden. Jag vill alltså ha texten (och scrollbars) roterad 90 grader. Eftersom browsern i PSPan är rätt kass så måste det nog vara en ren HTML-lösning, jag tror inte att man kan räkna med att den klarar modernare tekniker.

Är det möjligt att göra?

Insignia

Swashbuckler
Jag tror inte det

Det verkar inte troligt att HTML har någon sådan funktion. Jag har i alla fall inte stött på något dylikt, och jag har åtminstone skummat igenom specifikationerna för HTML och CSS ett antal gånger.

stitched

Veteran
Skulle väl vara flash då

Nu är jag inte någon expert på flash, men jag jobbar med HTML och CSS och där går det inte. Men i flash kan man ju göra det mesta så varför inte en sidledes textskroll?

Det går ju att koppla databaser till flash också så det bör inte vara några bekymmer.

Troberg

Sinister eater
Re: Skulle väl vara flash då

Nu är jag inte någon expert på flash, men jag jobbar med HTML och CSS och där går det inte. Men i flash kan man ju göra det mesta så varför inte en sidledes textskroll?
Nja, när en Sony PSP är målplattformen så skulle jag inte räkna med att sådant som Flash funkar (eller, för att ansluta till diskussionen nedan, frames).

Det där är en sak som man lätt glömmer, inte all webaccess är baserad på en traditionell dator, det kan vara sådant som mobiltelefoner, set top boxes, handdatorer, spelkonsoller, kylskåp, bilnavigatorer och andra underligheter. Fast i just det här fallet är det bara PSP.