Nekromanti Hultsfredsfestivalen?

Dewil

Skrivbordsgeneral
Fler som ska dit? I och för sig kassa band i år, kanske t.o.m. ett av de sämsta åren någonsin. Hade de inte bokat sekten Kent så hade de inte sålt mer än 15 000 biljetter.

Det finns plats för en person på vägen ner så om någon bor längs vägsträckningen 67-254-70-55-4-34 och vill hoppa på under onsdagen så skicka ett PM.

Dewil

haltageten

Dum inuti huvudet
Så dåliga band är det väl inte. Jag menar, det kommer några riktiga pärlor i alla fall. De är In Flames, Soulfly, Opeth, Soilwork kanske Korn, Bullet for my Valentine och Stonesour. Eller ja, det kanske inte var så många som jag trodde att det var. Men det hade räckt med In Flames och Soulfly för att mätta mina metalöron, resten kan jag nästan vara utan.

- Jocke, fjantar sig.

Marukusu

Hero
Say what?

"Jag menar, det kommer några riktiga pärlor i alla fall. De är In Flames, Soulfly, Opeth, Soilwork kanske Korn, Bullet for my Valentine och Stonesour"

???
Kalla mig n00b (höhöhlol), men de enda jag hört talas om av det du nämnde är In Flames och Korn... och Korn suger.
Ja se dagens ungdomar, aldrig kan de uppskatta gammal hederlig musik. Allt var bättre förr.

- Danne, den evige kulturfascisten.

Organ

Out of time, out of mind
det kommer några riktiga pärlor i alla fall. De är In Flames, Soulfly, Opeth, Soilwork kanske Korn, Bullet for my Valentine och Stonesour.
Du glömde festivalens kanske hårdaste killar Strapping Young Lad. Du har dock rätt i att man inte får missa In Flames och Soulfly (för egen del framförallt In Flames då jag aldrig sett dem live). Sedan tänker jag heller inte missa Deftones.

/Anders

Arfert

Facit
Hoppar Hultsfred i år, dels för jag/vi lagt vårt hobbyskivbolag på is (och därför inte blir ackrediterade och får backstage-pass... och kalla mig snobbig, men hultsfred är skit utan backstage-pass), dels för att nästan alla jag känner väljer inga eller andra festivaler i år.

Sen tyckte jag också det var ovanligt kassa band i år... De få som jag är intresserad av har jag dessutom sett redan.

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Say what?

Som sagt "kanske korn, Bullet for my Valentine och Stonesour" . Är ingen stor fan av den musiken men de dök med på listan bara för att fylla ut den lite :gremtongue:.

Ja, det är som du säger, allt var bättre förr. Men det beror även på lite hur långt man tittar tillbaka i tiden. Hur långt bak i tiden behöver man gå i dina ögon? I mina räcker det till 1994-1996, men jag är inte mer än 20 (Okey då, fyller 20 i September!). Så det känns så där lagom långt bak.

- Jocke, det var bättre förr (men när?)

haltageten

Dum inuti huvudet
Röj för minst två personer på In Flames och Sulfly så behöver jag inte känna ångest över att jag inte kommer dit.

- Jocke, ångest.

Foggmock

Myrmidon

- Jocke, det var bättre förr (men när?)

Ju förr desto bättre!

1996-2001 eller så var det ruskigt bra Hultsfredsfestivaler, men så gillade jag den musiken lite mer back then, då det var mer indie.

Annars är Emmabodafestivalen (Rasslebygd) ett säkert kort - toppenfestival med många nya fräscha band.

Fogge - 11 år på sin första Hulta (en polares farsa satt/sitter i Rockpartys ledningsgrupp :>)

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Foggmock (Dane) said:
Fogge - 11 år på sin första Hulta
Det borde innebära att du var noll år när jag var på min första … :gremsmirk:

Foggmock

Myrmidon
...so?

Vi visste redan att du var en gammal stofil, klar för hemmet liksom. No need to flaunt it... :gremsmirk: :tekopp:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: ...so?

Det var mest en reaktion på att småkids sitter och mumlar om hur allting var bättre förr … :gremgrin:

Foggmock

Myrmidon
Re: ...so?

Jag var faktiskt till stor del ironisk... dock tycker jag det är befogat, jag känner mig grymt gammal när jag ser folk som är i den åldern jag känner mig som... Så fort man lämnar tonåren växer man till sig ganska snabbt, sådeså.

Fogge - inte 14 längre

Marukusu

Hero
Back in the days

"Hur långt bak i tiden behöver man gå i dina ögon?"

Typ till den tiden då alla människors liv enbart kretsade kring att överleva dagen och föra mänskligheten vidare. Yes asså! Det är kommunism!

Nä, men på den gamla goda tiden då Metallica släppte album som fortfarande regerade och då man kunde ha hockeyfrilla utan att skämmas (yeah right att det har kommit tillbaka och blivit koolt igen - det är ju bara nördar som har det). I dagens bajssamhälle så måste man matas in i en tight och urringad androgyn ram för att bli socialt accepterad och det enda som spelas på radio är wailande college"rockare" och opererade kärringar med porriga musikvideor och datormodifierade röster.

Vad fan hände med alla de gamla hederliga elgitarrerna och basarna? Vad hände med Cliff Burton? Alas, Metallicas tider som hjältar är över. Vila i frid.

- Danne, Marxist-sadist-pessismist-darwinist-exhibitionist-Mao Zedongs tänkande.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Back in the days

Nä, men på den gamla goda tiden då Metallica släppte album som fortfarande regerade och då man kunde ha hockeyfrilla utan att skämmas (yeah right att det har kommit tillbaka och blivit koolt igen - det är ju bara nördar som har det). I dagens bajssamhälle så måste man matas in i en tight och urringad androgyn ram för att bli socialt accepterad och det enda som spelas på radio är wailande college"rockare" och opererade kärringar med porriga musikvideor och datormodifierade röster.
Åja, det släpptes en hel del fekalier på skiva även på mitten av 80-talet. Du nämde Metallica och visst, de gjorde ett antal oförglömliga plattor då. Fast du glömde att samma genre även innehöll band som Killer Dwarfs och Quiet Riot . Det är ju tyvärr så att det är det bra man minns. Det andra försvinner, tack och lov, i historiens dimmor.

/Anders

Johan K

Gammal & dryg
Alltså, det skulle vara trevligt att åka till Hultsfred nån gång ! Just bara fäör att kunna säga att man varit där.
Dock är jag nog mer frestat att åka till Roskilde. Känns som det är mer på hemmplan, om man säger så... :gremgrin:

kalcidis

Hero
Urban Legends ram a dance!

Vissa skryter om hur tidigt de var där, andra om hur många gånger etc etc. Vilka av er har spelat på festivalen då?

Själv har jag vänt plattor och fått folk dansa två gånger ... det var dessutom första gången jag var där. Och inte nog med det så klämde vi dessutom mer dans än världskända Stone Love Sound System när vi spelade efter dem. Rough and tough sound Urban Legends Crew!

Hade kvar lite bilder som kunde vara kul att visa ... i riktig dancehallstil äter äpple och mat backstage för att sedan vissla efter en fly girl!

Sen var jag på något annat hultsfred antingen ett eller två år efter och då tappade jag min framtand (som var en protes). Skämdes så mycket att jag åkte hem samma dag och missade Buju Banton som spelade dagen efter.

Aldrig varit en festivalmänniska, I just take care of business. :gremcool:

År 2006 blir det dock Öland Roots där världens bästa rootsgrupp Twinkle Brothers spelar. Ska försöka fixa en intervju med Norman Grant till mitt kommande magasin Flash Forward!

Organ

Out of time, out of mind
Re: Stone Love feat. Supercat & Nicodemus [OT]

Wow, aphårda snubbar! :gremcool:

/Anders

Organ

Out of time, out of mind
...så behöver jag inte känna ångest över att jag inte kommer dit.
Jag trodde att du skulle dit. Jag påpekar det för annars framstår mitt svar som lite gnugga-in-att-du-inte-har-biljett-aktigt.

/Anders (tycker lite synd om Jocke get)