Re: Ordentlig soppa..
hehe.. Jo, det är nämligen på det viset att hon är en av de sju beskyddarna. Hon, personligen, har vigt sitt liv till att åka omkring i världen och hjälpa folk i nöd. har nämligen hjälpt rollpersonerna vid vissa tillfällen när de är helt körda (problem med drakordnar o.s.v.). Sedan råkade det vara så att hon var personlig vän med magikern (som för övrigt Hette "Ferald den äldre"). Oturligt nog var hon i alldeles i närheten av biblioteket där dråpet hade skett (hon pratade med stadsherren tillsammans med sin älskade). När skriken ven genom hela byggnaden var det inte många sekunder som dröjde innan hon var på väg att ta fast dem. Men ne då, de ska naturligtvis få en sån jävla tur och lyckas dräpa henne med (snyft, min absoluta favorit SLP).. Garggggggg.. Så jag har byggt upp nästa serie äventyr på detta: (Osynlig text som min spelare INTE ska läsa)
[color:\\"#666666\\"] De ska söka efter Livets Stav som har en reinkarnations besvärjelse... (En av de mest värdefulla stavarna i världen) och sedan skänka den till den försvunna drottning (de ska alltså leta reda på henne också) för att bli rentvådde i värden.. Vi har börjat på denna kampanj och första delen var ganska komisk: De skulle dräpa en liten drake (ett par meter hög) för att visa sin godhet (den hade härjat i trakten).. Men när de kommer fram till grottan ligger där bara en stor blodpöl och en liten varelse vid namn Kinchu sitter och slickar í sig deet... Sedan går de vilse på vägen tillbaka och lyckas hitta en jättestor urgrotta och Kinchun reagerat skräckslagen och ligger ylandes tryckt mot marken utanför. naturligtvis går de in (De befinner sig nu flera mil in i bergsområdet kallad "Dragolbergen"). Där inne vilar inte bara en drake utan DRAKEn. Den Första Draken Ornax, som är en blandning av alla element. Han är alltså tålig mot allt som eld o.s.v. Han har dock en svaghet: han är givmild. De skötte mötet helt utormordentligt och lyckades charma och smickra honom. Så de kom ut med alla kroppsdelar på rätt plats, men också med en famn guldmynt var (som de behövde för att köpa en ört de skulle ge en informationskälla.. allt utom 25 gm elelr nåt gcik åt).. Fast det var naturligtvis efter 2.5 dygns oavbrutet sopande i grottan och stappling av hans mynt. De hann stapla hälften av hans myn på denna tiden och sopa halva hans grotta. Däremot hade de inte ens rört hans offantliga samling av ädelstenar, föremål och smycken o.s.v. det hann de inte på bara 60 timmar (de fick ingen sömn) ...
rätt åt dem. De har också med sig kinchun som ett personligt husdjur också.. Det är en liten "drakhybrid" i storlek av en hund som är väldigt cool och söt[/color]
Nu har jag babblat en hel del.. Berätta lite du nu