Först och främst, jag är inte hundra på alla dina referenser, men:krank said:Exempel?
Power Industries (sopar igen sina spår, skyddar sina intressen) & Theresa Power (söker makt, jobbar dolt men agerar öppet, jagar framtiden/Sanningen).
Sedan är det ju bara att slänga på fluff, men gör du det för konkret så riskerar du att hämma mig. Du har ju en del "fluffästytor" också (grundades av Mathias Power, f.d superskurk. Tros vara död), och dom tänker jag inte röra, men det är de här agendafästytorna som verkligen intresserar mig. Det är dom som hjälper mig spela Theresa Power och Power Industries i världen, och därför ska dom också vara öppna.
"Eventuella olyckor tystas snabbt ner" är för mig inte nog användbart. För mig triggar det nämligen min hjärna såhär "Okej, det kan ske en olycka som dom vill tysta ner." Det är inte direkt dåligt i sig, men det ger liksom bara en möjlighet. Sådana uppslag är såpass lätta att jag inte känner att jag vill ha spelskaparens hjälp med det. "Sopar igen sina spår och skyddar sina intressen" hjälper mig att spela Power Industries oavsett vad som visar sig hända när jag och min grupp spelar.
Fluffet sedan används för att skapa själva målningen. För att förmedla det Power Industries som du vill förmedla, men det ska inte stänga in mig som spelledare.
Sedan krävs det ju jobb för att formulera fästytorna som jag vill ha på ett bra sätt, speciellt om du ska göra det i själva texten, och mina exempoel ovan slängde jag ihop lite snabbt. Jag är övertygad att du kan göra bättre än så, om det är någonting du vill pursue. Jag misstänker som sagt att det inte riktigt är vad du är ute efter, men kanske det kan hjälpa dig ändå; jag vet att jag brukar vara hjälpt av åsikter från andra perspektiv, bara för att det hjälper mig se nya sidor av min produkt.