Nekromanti [>Human] - förhandsköp!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Okej, såhär är läget: Mitt kommande rollspel More than Human är den helt klart mest påkostade produktion jag företagit mig hittills. Jag kommer att ligga ute med sammanlagt ungefär 20000 för illustrationer samt ytterligare 7-8000 till trycket, eftersom jag måste trycka 100 exemplar för att Vulkan ska sälja böckerna till bokhandlar.

Jag kommer att fixa detta, det ligger inom budget.

Men; jag har beslutat mig för att öppna upp för förköp.

Det "extra" du får för att förköpa är:
1) Ditt ex numreras och signeras. Signeringen är inte unik, men BARA förköpsexemplaren numreras.
2) Du får den varma känslan av att ha hjälpt mig att finansiera projektet.

Jag tänker inte göra någon form av systematik i detta, eller göra reklam mer än det här. Skicka ett PM om ni är intresserade, så gör vi upp. Preliminär minimikostnad är 160 spänn, vilket också kommer att bli vad spelet kostar i handen. Lite beroende på; en av de stora nackdelarna med Vulkan mot Publit är att jag i princip måste ha en färdig PDF för att kunna få en offert, och jag måste prata med en människa för att få uppdaterade priser. Jag föredrar Publits system, det är mer förutsägbart och automatiserat.

Men, 160 spänn eller vad du tycker att det är värt alltså. Du får exemplaret på Gothcon eller efter påsklovet. Eller, om jag lyckas få böckerna innan påskhelgen, så postar jag iväg dem innan Gothcon.

PM:a för mer detaljer och så; jag kan erbjuda länkar till arbetsdokument där du kan läsa spelet innan, och du kan kolla på bilder innan. Och layouten håller jag ju på med i detta nu.

EDIT: Och Lu-kaazh har redan bokat #1.

Vill man ha ett speciellt nummer så är det först till kvarn, tror jag.

EDIT: Och jag förbehåller mig rätten att neka önskemål om nummer. Jag vill gärna att numreringen ska vara konsekutiv (dvs att de nummer som finns står efter varandra)...

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Du är mejlad! Jag tar gärna exemplar 2 i första hand, 8 i andra och 18 i tredje hand. :gremsmile:

Ögat

Hero
Du kanske skulle göra som niklas och skriva topp tre bra saker med >human, så jag vet varför jag hellre vill spela det än Marvel Heroic eller FASERIP och följaktligen blir sugen på att vara med i förköpet?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag kan sätta upp en punkt i alla fall: det inkluderar en kampanjvärld + medföljande storyline som etablerar en mängd viktiga personer, fraktioner och liknande. Den är förbannat jävla bra och spännande. Det borde räcka utan tvekan för ett köp!:)

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
När måste du ha pengarna? Går det beställa vid löningsdax?

Vill gärna ha en varm känsla av att ha hjälpt dig att finansiera projektet men kommer nog ha en obehaglig känsla istället om jag lägger pengar på annat än mat och blöjor nu innan lönen.

krank

Olav said:
Du kanske skulle göra som niklas och skriva topp tre bra saker med >human, så jag vet varför jag hellre vill spela det än Marvel Heroic eller FASERIP och följaktligen blir sugen på att vara med i förköpet?
Tja, jag hade egentligen inte tänkt bli alltför reklamig, men det kanske är dags att börja varva upp PR-motorn en smula?

Men OK, här är tre bra saker med >Human, så kanske jag formulerar mig bättre sen:

1) Det är inte ett superhjältespel, utan ett spel om människor som har superkrafter. Regelsystemet är dödligt och valet att använda sina krafter är sällan oproblematiskt.

2) Det medföljer en kampanjvärld, som utspelar sig 1987 och inkluderar en övergripande kampanjplan, en cool metaplot, flera äventyrsfrön och ett introduktionsäventyr. Fast här tror jag Roert var bättre på säljspråket =)

3) Det har sjukt snygga illustrationer.

krank

Hans E Magnusson said:
När måste du ha pengarna? Går det beställa vid löningsdax?
Såhär ser det ut:

Pengar som trillar in innan den 27:e denna månad kommer att gå till illustrationer. Det är nämligen då jag ska ut med c:a 7000:- till några sistaminutenbilder.

Pengar som trillar in mellan den 27:e och Gothcon kommer att gå till att betala trycket. Den räkningen kommer nämligen antagligen att ha slutdatum på Gothconhelgen.

Så det går bra att förköpa hela vägen fram till Gothcon, faktiskt. Även om tidigare definitivt = bättre.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Krank sätt upp mig på det lägsta lediga numret av >Human (2 eller 3?).

krank

Vicotnik said:
Krank sätt upp mig på det lägsta lediga numret av >Human (2 eller 3?).
Om du skickar mig ett PM så blir det mycket lättare att komma ihåg det till ikväll då jag fyller på listan och så. EDIT: Skitsamma, fixar det.

krank

Uppdatering: 11 personer har hittills sagt att de vill förköpa.

nummer 1-5, 10, 12, 13 och 23 är bokade. Två personer har inte bokat nummer utan kommer att få det som passar för att serien ska bli konsekutiv.

krank

Det är nu mer än dubbelt så många som förköpt More than Human än som överhuvudtaget köpt VÄRMEDÖD. =)

Å andra sidan tror jag >Human har bredare målgrupp...

pjuppe

Veteran
Jag vill också förhandsköpa! Spelar ingen roll vilket nummer.