Jag sitter och skriver regeltext just nu, och sammanför de olika dokument jag haft och strukturerar upp så att More than Human ska gå att läsa.
Det här är mitt problem: Man bygger superkrafter av komponenter. Komponentlistan är, om man inkluderar beskrivning av och regler för varje komponent, c:a tre eller fyra sidor lång.
Man bygger krafter när man bygger rollperson, men frågan är om listan med komponenter bör ligga i den del av rollpersonskapitlet där det beskrivs hur man konstruerar krafter, eller om de bör flyttas till ett eget kapitel. Fördelen med eget kapitel är ju att rollpersonsskaparkapitlet känns kortare och mer översiktligt. Nackdelen är att det blir lite spretigt och man måste bläddra lite mer.
Jag har ett liknande problem med särdrag, men den listan är kortare...
Jag har sett spel som haft båda varianterna. Ofta är det färdigheter som brukar få helt egna kapitel, skiljda från rollpersonsmakandet.
Vad tycker ni?
Det här är mitt problem: Man bygger superkrafter av komponenter. Komponentlistan är, om man inkluderar beskrivning av och regler för varje komponent, c:a tre eller fyra sidor lång.
Man bygger krafter när man bygger rollperson, men frågan är om listan med komponenter bör ligga i den del av rollpersonskapitlet där det beskrivs hur man konstruerar krafter, eller om de bör flyttas till ett eget kapitel. Fördelen med eget kapitel är ju att rollpersonsskaparkapitlet känns kortare och mer översiktligt. Nackdelen är att det blir lite spretigt och man måste bläddra lite mer.
Jag har ett liknande problem med särdrag, men den listan är kortare...
Jag har sett spel som haft båda varianterna. Ofta är det färdigheter som brukar få helt egna kapitel, skiljda från rollpersonsmakandet.
Vad tycker ni?