Nekromanti [>Human] - Lagstiftning och klassificering

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Magnus Edlund said:
I verkligehten så tror jag att det skulle uppstå en enorm av flora av klassificeringar och lagstiftning kring alfas. Flera olika parallella system, där olika länder har olika skalor, där olika myndigheter jobbar utifrån olika versioner av samma skala. EU har en viss skala, men Storbritannien (så klart) insisterar på sin egen. Osv.

Jag tror dessutom att skalan över tid blir allt mer komplicerad. T.ex. när USA slår fast att utländska Klass 1-alfas med manupilationskrafter aldrig kommer att släppas in i landet, men att 1:or med destruktionskrafter eventuellt kanske med lite tur kan få turistvisum, då måste skalan i praktiken utökas med en nivå.

Oavsett skalans ursprungliga syfte så tror jag att den i praktiken kommer att användas för att reglera alfornas rörlighet. Alfor som är EU-medborgare och reser inom EU måste t.ex. alltid checka in hos en viss myndighet i landet de besöker (schengenavtalet gäller inte för alfor); i Japan får Klass 1-2:or inte lämna landet utan en omfattande visumprocess; i sverige måste alfor med vissa krafter alltid berätta det när de går på banken, söker jobb på dagis etc.

Sen är det inte säkert att man vill lägga så mycket krut på det här i själva regelboken, men det kan användas för att ge lite flavour till olika områden i världen. Typ "Kina erkänner inte att det finns alfor", eller "I Sydafrikas apartheidhierarki så räknas svarta alfas som mulatter."
Jag håller med! Och att jag använder din rotterdamkonvention etc är absolut inte uteslutet, jag gillar sånt. Varför ha ETT system när man kan ha MÅNGA, som är i konflikt? Konflikt är alltid bra för en setting.

Bra skit i övrigt, har inte så mycket att tillföra. Jag ska helt klart fortsätta posta trådar, det här går ju asbra =)