Nekromanti [>Human] Omslag - behöver åsikter snabbt

Möller

Hubert Hortlax
Omslag 6 är bäst hitintills. Jag gillar smala rader (och mellanrum istället för indrag är en självklarhet.)

Streckkods-rutan ligger i linje med textraderna, det gör att 6an slår övriga smal-textade versioner.

Men varför i fridens namn sitter rubriken, »More than human«, några millimeter åt höger jämfört med brödtexten? Ser ju gräsligt ut. Jag undrar mest om det smugit sig in ett mellanslag eller nått.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Arfert said:
Men det handlar väl inte om framtiden?
Nope.

Tvärtom. Eller ja, det finns ett par exempel-settings som utspelar sig i framtiden, men regelsystemet är ju tidslöst (eller snarare: byggt för nutid) och medföljande kampanjvärld är ju 1987.

Dessutom gillade jag inte tanken på att blanda in ytterligare ett typsnitt. Har redan ett för logotypen, ett för reglernas rubriker, ett för kampanjvärldens rubriker och ett för brödtext. Det jag använder på omslaget är samma som jag har till brödtexten.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Arfert said:
Men det handlar väl inte om framtiden?
Joooooo ... eller kanske inte. Men seriffer får mig att tänka bakåt i tiden, och inte kontemporärt eller framåt. Lite disonnans blir det för mig.

/Magnus

Hellmer

Veteran
Spännande! Ser fram emot att få mitt ex.

Det jag har kikat in och sett lite då och då har varit väldigt snyggt och lovande! :gremsmile: