Nekromanti [>Human] - Söker respons på illustration

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag sitter och fipplar med illustrationer till More than Human. Å ena sidan har jag inte riktigt samma stil som nån av mina illustratörer... Å andra sidan har inte de riktigt samma stil heller. Jag hoppas att det funkar ändå.

Nå; illustrationen jag sitter med just nu kommer att delas upp i två delar, där den vänstra blir sidbård på vänstersidor, och den högra blir bård på högersidor.

Här har ni tre versioner, vilken gillar ni mest?

Eller är alla tre skit?

Allt.

Utan stjärnor.

Utan stjärnor, utan vågor.

Varianter jag funderat på men inte fixat än:

- en med typiskt 80-tals 3d-rutnät som "mark" under mannen.
- en helt utan man

Vad tror ni, är nån av dessa att satsa på?

Eller borde jag ge upp de här bårderna helt? Kampanjen utspelar sig 1987, funkar den här stilen så eller borde jag jobba mer "cleant"?

Bassejr

Hero
jag gillar den sista bilden. Den är renast, och jag känner att det fungerar bra, men den har fortfarande den lite gryniga stilen som är så otroligt charmig.

Men vad vet jag, vad existerade inte på 80 talet.

Max Raven

T12-kultist

krank

Max Raven said:
Tror jag gillar den här bäst, men är lite, lite osäker på mannen i bilden. Kan inte riktigt placera vad det är, tänkte först att benen verkade lite långa, men tror inte det är det...
Han verkar stå på något, men ligger väldigt högt i bilden samt har inget att stå på.

Jag har funderat på att göra lite mer av en "flygar"-pose med fötterna rakt neråt och ihop, men jag vet inte...

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Bassejr said:
jag gillar den sista bilden.
Som kontrast kan jag säga att jag gillar den första bilden bäst, eftersom den är plottrigast. XD

Basenanji

Postd20modernist
Mycket fint!

Jag gillar den där mannen, men svärtan på (bl a hans rumpa) har så tydliga konturer, vilket verkar rimma lite dåligt med det övriga? Kanske om det då blir ändå tydligare hur det hela är ett collage av olika bilder/symboler, stjärnorna är ju också så där tydliga i konturerna.

Jag skulle antingen:

– ha med stjärnor och man, men försöka få det att se mer "collageaktigt" ut, ungefär som tidiga photoshop-bilder, där man gillade att blanda olika objekt "bara för att man kunde".

– ha med stjärnor och man, men jobba lite mer på filter/raster så att de blir mer suddiga och mer passar in i den övriga korniga stilen

– skita i stjärnor och man, men då ha med andra objekt som skuggor av människor eller kanske mynningsflammor från vapen.

Eller nåt.

Max Raven

T12-kultist
So far så tror jag jag gillar båda versioner av mannen med fötterna i mer "flygande" ställning.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
krank said:
Jag gillar den här sista posen mycket, men personligen hade jag skippat stjärnorna, de känns alldeles för clipart... Om du ska ha stjärnor så gör varje stjärna unik tycker jag.

Sen blir det lite stars & stripes över det, i och med de vita linjerna i combo med stjärnorna. Fast det kanske bara är jag som ofta drar paralleller till Amerrkat.

Jag skulle också velat se vågorna breda ut sig mer och mer och bli tunnare och suddigare ju längre ut från mannen de hamnar.

krank

markuslinderum said:
Jag gillar den här sista posen mycket, men personligen hade jag skippat stjärnorna, de känns alldeles för clipart... Om du ska ha stjärnor så gör varje stjärna unik tycker jag.

Sen blir det lite stars & stripes över det, i och med de vita linjerna i combo med stjärnorna. Fast det kanske bara är jag som ofta drar paralleller till Amerrkat.
Va' bra att du associerar ditåt, för det är precis det som är tanken. Kampanjen utspelar sig nämligen 1987 i USA, mitt i kalla kriget. Det är också därför stjärnorna inte är unika - de, tillsammans med "strecken" på vänstersidan, är alltså delar av USA's flagga.

Däremot kan jag absolut jobba med att skita ner stjärnorna och göra dem också lite mer "gritty".