Så skulle jag lägga upp det.
Närmare bestämt såhär:
Sida 1
Den här sidan består av tre lika höga rader. Den första raden består av en enda stor ruta, de två andra raderna av tre lika stora rutor vardera.
Ruta 1
En översiktsbild över Manhattan.
Text: Sex månader.
Ruta 2
En unge på skateboard.
Ruta 3
En uteliggare på trotoaren.
Ruta 4
En jäktad affärsman som hoppar in i en taxi.
Text: Sex månader sedan världen förändrades.
Ruta 5
En bild på en tunnelbaneperrong. Människor är på väg in och ut i en tunnelbanevagn.
Ruta 6
Precis samma perrong ur samma vinkel, men dörrarna har stängts och endast ett fåtal människor syns till på perrongen.
Ruta 7
Fortfarande samma vinkel, men nu har tåget försvunnit. Istället kan vi se en reklamaffisch på väggen som föreställer en leende superhjälte som poserar.
Text: Sex månader sedan allt gick åt helvete.
Sida 2
På den här sidan har vi först två jämnstora bilder bredvid varandra, sedan ett antal avlånga bilder under varandra.
Ruta 1
Samma reklamaffisch som på förra sidan, men lite mer inzoomad.
Text: Först verkade det för bra för att vara sant.
Text: Riktiga superhjältar.
Ruta 2
Samma reklambild, ännu mer inzoomad på superhjältens leende mun med perfekta vita tänder.
Text: Som i serierna.
Ruta 3
Två otydliga humanoider flyger genom luften, omgärdade av en aura av eld. De är bara som små prickar än så länge.
Text: Istället brakade helvetet löst.
Ruta 4
En folkmassa som vi ser ovanifrån. De står och tittar upp, någon pekar. De ser oroliga ut.
Ruta 5
Närbild på supervarelserna som kommer flygande.
[Här inser jag att jag antog att det rörde sig om två supervarelser som slåss på typiskt superhjältevis och råkar förstöra en skyskrapa. Det var min helt egna tolkning, som det inte finns något stöd för i det Krank skrev.]
Ruta 6
Folkmassan igen. Nu ser de skräckslagna ut. Några har redan börjat springa därifrån.
Sida 3
Helsida på en skyskrapa som mer eller mindre exploderar.
Text: Varje dag är som 11 september.
/tobias