Jag ställde den här frågan i layouttråden också, men jag fattar om folk inte orkar läsa den så jag skriver här också.
I More than Human bygger man superkrafterna av kraftkomponenter, som till exempel Skada, Passage och Räckvidd. För att demonstrera hur det funkar, och för att göra det lätt för spelare som inte orkar bygga själva, finns ett kapitel med 43 mer eller mindre färdigbyggda och färdigräknade krafter.
Fråga 1: Just nu är krafterna kategorierade som följer:
Är det här en bra idé? Eller borde jag ordna alla i alfabetisk ordning istället, och strunta i kategorierna? Jag lutar åt det, men vill veta vad du tycker.
Fråga 2: Förutsatt att det finns ett alfabetiskt register, hur intressant eller viktigt är det för dig att det dessutom finns en lista i början av kapitlet där alla krafter listas med kostnad och sidnummer?
Å ena sidan skulle vissa svar på ovanstående frågor innebära merarbete, men det är ganska kärt arbete - InDesign är ett roligt program, jag har en hel del tid över just nu, och jag vill att spelet ska bli så bra och lättfattligt/lätthittat som möjligt.
I More than Human bygger man superkrafterna av kraftkomponenter, som till exempel Skada, Passage och Räckvidd. För att demonstrera hur det funkar, och för att göra det lätt för spelare som inte orkar bygga själva, finns ett kapitel med 43 mer eller mindre färdigbyggda och färdigräknade krafter.
Fråga 1: Just nu är krafterna kategorierade som följer:
Naturliga
Superstyrka
Supersnabbhet
Supertålighet
Kommunikation
Empati
Teknopati
Telepati
Kontroll
Aerokinesi
Elektrokinesi
Florokinesi
Gravitokinesi
Hydrokinesi
Illusionism
Infokinesi
Kairokinesi
Kronokinesi
Kryokinesi
Lumokinesi
Pyrokinesi
Telekinesi
Terrakinesi
Tjänare
Kroppsliga krafter
Delmängdskropp
Dimmkropp
Eldkropp
Flytande kropp
Formförändrare
Illusorisk kropp
Iskropp
Metallhud
Uttänjbar kropp
Understödskrafter
Helning
Kraftmanipulation
Regeneration
Offensiva krafter
Kraftstrålar
Naturliga vapen
Inbyggda vapensystem
Kasta saker
Psioniska anfall
Spy, spott och kroppsvätskor
Skyddande krafter
Kraftfält
Osynlighet
Transportkrafter
Flyga
Teleportation
Superstyrka
Supersnabbhet
Supertålighet
Kommunikation
Empati
Teknopati
Telepati
Kontroll
Aerokinesi
Elektrokinesi
Florokinesi
Gravitokinesi
Hydrokinesi
Illusionism
Infokinesi
Kairokinesi
Kronokinesi
Kryokinesi
Lumokinesi
Pyrokinesi
Telekinesi
Terrakinesi
Tjänare
Kroppsliga krafter
Delmängdskropp
Dimmkropp
Eldkropp
Flytande kropp
Formförändrare
Illusorisk kropp
Iskropp
Metallhud
Uttänjbar kropp
Understödskrafter
Helning
Kraftmanipulation
Regeneration
Offensiva krafter
Kraftstrålar
Naturliga vapen
Inbyggda vapensystem
Kasta saker
Psioniska anfall
Spy, spott och kroppsvätskor
Skyddande krafter
Kraftfält
Osynlighet
Transportkrafter
Flyga
Teleportation
Är det här en bra idé? Eller borde jag ordna alla i alfabetisk ordning istället, och strunta i kategorierna? Jag lutar åt det, men vill veta vad du tycker.
Fråga 2: Förutsatt att det finns ett alfabetiskt register, hur intressant eller viktigt är det för dig att det dessutom finns en lista i början av kapitlet där alla krafter listas med kostnad och sidnummer?
Å ena sidan skulle vissa svar på ovanstående frågor innebära merarbete, men det är ganska kärt arbete - InDesign är ett roligt program, jag har en hel del tid över just nu, och jag vill att spelet ska bli så bra och lättfattligt/lätthittat som möjligt.