Nekromanti [>Human] - Term för kraftbyggstenar?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag och Mahlex sitter och pillar med systemet för att köpa superkrafter i >Human. Systemet bygger på ett slags LEGO-princip som säkert är bekant för er som gluttat på Mage eller Gemini, till exempel. Enkelt uttryckt bygger man utifrån en hoper ganska generiska komponenter ("räckvidd", "skada", "flytta på saker") ihop sina krafter efter eget huvud. Det estetiska bidrar man med själv; självklart får man själv avgöra vilken färg ens kraftstrålar har, t.ex.

Nå; själva systemet är inte det jag vill ha hjälp med. Jag behöver ett namn på legoklossarna. Jag har kallat dem "Tillägg", men det funkar inte riktigt. En del av legobitarna kräver att man redan har andra bitar att sätta fast dem vid (räckvidd t.ex), andra... kräver inte det (skada t.ex). Och de flesta som KAN köpas själva kan man också köpa som extrabitar. Skada kan vara en "grundbit" eller något man sätter på existerande bitar.

Är det här begripligt? Försök till kort version:
Typ A-bitar kan enbart sättas på krafter som redan har <1 bit på plats.
Typ B-bitar kan antingen sättas på krafter som redan har <1 bit, eller användas som basbitar för nya krafter.

Med andra ord: Varje kraft består av 1+ B-bitar och 0+ A-bitar.

Men... vad ska de heta? "Bitar" är inte direkt beskrivande, eller stämningsmässigt rätt. Tillägg är helt enkelt inkorrekt; det är bara A-bitar som kan sägas vara tilläggsbitar 100% av tiden.

//Krank, skyller på sin förkylning

sirfrog

Warrior
Komponenter (Faktiskt klingar det rätt fint. Kraftkomponenter. Komponent B)
Reagent
Kraftform (Kraftform: Räckvidd)
Vektor, alternativt Kraftvektor

Jag diggar det vetenskapliga spåret :gremtongue:

krank

Flera bra förslag... Komponenter, aspekter, fragment gillar jag...

Jag undrar om inte komponent trots allt är mest konkret och intuitivt? Aspekt och fragment är mer poetiska och stämningsfulla; vilket inte nödvändigtvis är dåligt... Hm.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Pellare eller torn skulle jag kalla dem, då får de känslan av att vara något man bygger upp liksom.

Poseur

Swashbuckler
Kraftförändringar eller kraftskillnader skulle jag kallat dem.

krank

Komponenter blir det! Tack alla som hjälpt till =)