Ja, alltså, jag har en spelvärld som kommer att skeppas med >Human-regelsystemet.
I nåtslags kort sammanfattning:
För mer detaljerad info finns det en hel del här även om många rubriker inte är ordentligt ifyllda ännu.
Men; just nu heter spelvärlden "End of the world as we know it". Det är stämningsfullt, tidsenligt (låten är från '87) och passar den lite apokalyptiska stämning spelvärlden är tänkt att ha. Men det är... långt. Och otympligt. Svårt att prata om, liksom.
Så... Jag vill gärna ha förslag på andra saker att kalla den här kampanjvärlden.
I nåtslags kort sammanfattning:
1967 kom första vågens superhjältar. Ingen vet anledningen eller hur de funkade. De var få, och lyckades inte påverka så mycket, och gick från att vara idealister till att bli cyniker. Hippies till yuppies.
1987 störtar rymdstationen Nova, och i samband med det kommer andra vågen. Ingen vet sambanden nu heller. Den här gången är det betydligt fler som får krafter.
Rollpersonerna är vanliga människor som får krafter i samband med att Nova störtar ner och gör om centrala Chicago till en postapokalyptisk zon. Fokus på kombinerandet av "vanlig människa" med superkrafter och att ta ansvar och så.
Det finns en massa organisationer och personer som agerar i området för att få makt eller kunskap eller pengar eller alltihop.
Kampanjvärlden är just en kampanj-värld; man spelar exakt en - kort eller lång - kampanj i den, sedan har man ju fått reda på hemligheterna. Engångsvärld, s a s. Men en kampanj kan vara ett par år lång (min har hållit på >2 år nu) så...
Hemligheten i kampanjvärlden: Krafterna är i själva verket psykiska parasiter; manifesterade arketyper från det kollektiva undermedvetna. På vägen till den sanningen avverkas en massa osanningar, typ att det är genetiskt, utomjordingar etc.
1987 störtar rymdstationen Nova, och i samband med det kommer andra vågen. Ingen vet sambanden nu heller. Den här gången är det betydligt fler som får krafter.
Rollpersonerna är vanliga människor som får krafter i samband med att Nova störtar ner och gör om centrala Chicago till en postapokalyptisk zon. Fokus på kombinerandet av "vanlig människa" med superkrafter och att ta ansvar och så.
Det finns en massa organisationer och personer som agerar i området för att få makt eller kunskap eller pengar eller alltihop.
Kampanjvärlden är just en kampanj-värld; man spelar exakt en - kort eller lång - kampanj i den, sedan har man ju fått reda på hemligheterna. Engångsvärld, s a s. Men en kampanj kan vara ett par år lång (min har hållit på >2 år nu) så...
Hemligheten i kampanjvärlden: Krafterna är i själva verket psykiska parasiter; manifesterade arketyper från det kollektiva undermedvetna. På vägen till den sanningen avverkas en massa osanningar, typ att det är genetiskt, utomjordingar etc.
För mer detaljerad info finns det en hel del här även om många rubriker inte är ordentligt ifyllda ännu.
Men; just nu heter spelvärlden "End of the world as we know it". Det är stämningsfullt, tidsenligt (låten är från '87) och passar den lite apokalyptiska stämning spelvärlden är tänkt att ha. Men det är... långt. Och otympligt. Svårt att prata om, liksom.
Så... Jag vill gärna ha förslag på andra saker att kalla den här kampanjvärlden.