Nekromanti [>Human] - Zeitgeistillustration

Krille

Super Moderator
För övrigt undrar jag om jag inte hade just sådana glasögon vid tiden. Jättestora med balken över bryggan över näsan.

w176

Förlorad dotter
Jag skulle skippa illustrationerna på folk- För dom är rätt svaga och gör sig inte bra med bildspråket. M

Mer prylar! Glasögon! Handväskor! Skor! Bilar! Filmaffisher! Köksutrustning! Datorer!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
w176 said:
Jag skulle skippa illustrationerna på folk- För dom är rätt svaga och gör sig inte bra med bildspråket. M

Mer prylar! Glasögon! Handväskor! Skor! Bilar! Filmaffisher! Köksutrustning! Datorer!
Bra poäng. Jag är pinsamt medveten om att folk är min svagaste sida. Så det blir nog inte så många fler... Kanske tar jag rentav och skiter i kvinnan. Mannen fyller ju en funktion iom att man ser skalan på mobilen och så.

Får se om det blir så många fler prylar. Kapitlet om zeitgeisten är vara ett par sidor =)

Arfert

Facit
krank said:
Ny version med eventuellt fixat perspektiv, återställd linje, och så.

En sån där köpte jag 82 eller 81... ur-walkmanen. Har den kvar, fast hörlurarna pajade 1990.

Arfert

Facit
..om det är 1988 (som mobilen antyder) är slipsen rätt. Men de var bredare mitten av 80-talet, 7-8 cm längst ner, och i sidan... Men innan dess, tidigt 80-tal, smala som sjutton. Gärna virkade. Eller läder/konstläder.

Vimes

Sillkung
krank said:
Jag är pinsamt medveten om att folk är min svagaste sida. Så det blir nog inte så många fler... Kanske tar jag rentav och skiter i kvinnan.
Jag tycker w167 har fel. Jag tycker det är jätteballt med de här instruktionsmanualbilderna och de begränsningar de för med sig vad gäller illustration av människor.

krank

Arfert said:
..om det är 1988 (som mobilen antyder)
1987 är det, då Mobira Cityman (som bilden föreställer) släpptes. Även om det - om mina källor stämmer - bara var i Finland den släpptes först...

krank

Arfert said:
En sån där köpte jag 82 eller 81... ur-walkmanen. Har den kvar, fast hörlurarna pajade 1990.
Jag är helt otroligt avundsjuk!

krank

Påhejjad av Vimes byggde jag en göbbe till:

Helt, öh, anonym är han. Absolut.

Jag funderar på att göra en tjej till för att få lite balans. Får se om jag hittar en sån som håller i mobil och har sig, eller kanske använder en walkman...

Attachments

krank

Vimes said:
Cool! Helt rätt med Gorby-referens!
Bildtext: "Anonym sovjetisk ledare ringer med mobiltelefon"? =)

Eller nä, den kommer att läggas vid den andra, så att jag får en komplett "telefonbild" med två telefonbrukare och telefonen.